Instagram на 10: Предприемачите, които създадоха бизнеса си онлайн

Instagram на 10: Предприемачите, които създадоха бизнеса си онлайн

Instagram на 10: Предприемачите, които създадоха бизнеса си онлайн

„Шегувате се, Instagram съществува от 10 години? 10 години?“ Това е реакцията на някои от предприемачите, застанали пред британското издание Campaign за специален проект, посветен на юбилея на социалната мрежа.

Когато на 6 октомври 2010 година програмистите Кевин Систром и Майк Кригър пускат приложението си, предната селфи камера на телефоните току-що е дебютирала, а смарт устройствата тепърва навлизат във фазата на огромния си прогрес. В началото Instagram е минималистична мрежа за споделяне и харесване на снимки. Липсват бизнес акаунти, реклами, допълнителни инструменти.

Днес обаче социалната мрежа съставлява 25% от глобалните годишни рекламни приходи на компанията майка Facebook, в чието портфолио влиза през 2012 година. От създаването си насам платформата е допринесла за развитието на десетки маркетинг тенденции, като например инфлуенсърството, освен това е двигател за успеха на хиляди брандове, които е подпомогнала да достигнат и разширят аудиторията си от последователи. С няколко от тях разговаря Campaign.

Vicky’s Donuts (@vickysdonuts)

Основаване: 2015 година

Основател: Вики Греъм

Брой последователи: 95 000+

Бившата специалистка по контент маркетинг Вики Греъм лансира бранда си преди 5 години, когато решава да превърне апартамента си в пекарна. В Instagram публикува апетитни кадри на донатите си, тествала е разнообразни инструменти, лансирани от платформата през годините в полза на бизнеса. „Instagram е особено добър за откриването на хора от твоята общност... Геотаговете са много полезни, важно е хората да знаят къде точно се намираме“, споделя тя.

Онлайн присъствието оказва силно влияние върху физическия обект на Вики – след 2 години тя установява, че 90% от клиентите разбират за бранда в Instagram.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Vicky's Donuts (@vickysdonuts) on

 

Prick (@prickldn)

Основаване: 2016 година

Основател: Жинел Леон

Брой последователи: 35 000+

„Не можех да повярам, че нито един не съществува“, изненадва се Жинел, след като се опитва да открие магазин за кактуси в Лондон, но не намира нито един резултат.

Бившата анализаторка на банкови измами се вдъхновява да отвори свой собствен магазин през юли 2016 година, след като работи почасово като цветарка, за да се научи как да търгува. Според нея ангажирането на потребителите и разширяването им до над 35 хил. души се дължи на това, че показва любовта към продуктите си и споделя знанията, които има за тях.

„Ангажирането е важно, провокирането на мислите и започването на разговора също са важни – не всичко винаги е за парите“, споделя тя.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by LDN’S CACTUS & SUCCULENT STORE (@prickldn) on

 

Hype (@justhypeofficial)

Основаване: 2011 година

Основатели: Лиъм Грийн и Бав Самани

Брой последователи: 308 000+

След като печелят състезание за дизайн на тениска във Facebook през 2011 г., Лиъм Грийн и Бав Самани лансират бранда за лайфстайл облекло Hype, като контрапункт на „културата на момчетата“. През 2013 г. марката отваря малък магазин в Лондон, а днес оперира от център за дистрибуция, разположен на 52 хил. квадрата в Лестър. Дрехите на компанията обличат Кара Делевин и Том Харди, продават се във водещи вериги, сред които Next, Asos и John Lewis.

В началото двамата предприемачи сами управляват онлайн профилите на бизнеса си, но вече имат екип от служители, който създава кампании, дейности с инфлуенсъри и релевантно съдържание за последователите. „Ние използвахме инфлуенсъри още преди да знаем какво е това. Давахме продуктите си като подаръци на хората, които смятахме, че се вписват в бранд ценностите ни“, обясняват Самани и Грийн.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by HYPE. clothing (@justhypeofficial) on

 

Източник: Campaign

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ