Искате успех? Плащайте!

Искате успех? Плащайте!

Да се занимаваш с маркетинг не е толкова лесно, колкото звучи или изглежда. Не всеки маркетолог може да направи брилянтна кампания за 48 минути, както Дон Дрейпър от „Момчетата от Медисън авеню“. Бизнесът ви се нуждае от маркетингови услуги, независимо дали ще е от вътрешен екип, който сте сформирали, или от агенция.

Ако имате компания, особено ако действа от съвсем скоро, маркетингът е най-лесният начин да привлечете нови клиенти. Стига планът ви да е перфектен, те могат да са ваши и до живот.

Рекламодателите искат служителите на свободна практика и агенциите да работят по сложни кампании срещу много малко пари. Като човек, който работи в тази сфера, съм раздразнен от това. Да заделяш средства за маркетинг, както за перата по една кампания, така и за служителите, които ще я реализират, е един от най-важните аспекти на всеки бизнес.

Какво му е толкова важното на маркетинг отдела?

Отговорни сме за разпознаваемостта на бранда

Изграждането на бранда отнема години. Общото между Coca-Cola, Ford, Mercedes, Adidas, както и редица други марки, е, че са с нас десетилетия наред. С помощта на маркетинга, хората ще започнат да разпознават бранда ви, но трябва да им дадете време. Не можете да назначите някой маркетолог и да му поставите за цел да направи марката ви популярна за кратък период от време.

Ние създаваме послания, които ще заведат хората в уебсайта ви или в социалните ви медии. Ние сме отговорни за това как ви възприема светът. Процесът по изграждане на brand awareness е дълъг, вашите маркетинг служители може да прекарат седмици само в работа върху посланията и създаването на нови идеи, с които повече потребители да научат за бизнеса ви и как можете да им бъдете от полза.

Борим се с постоянните промени в онлайн платформите

Големите платформи, като Facebook например, постоянно променят нещо в алгоритъма, рекламата и политиките си за поверителност. Трансформации има и във всички останали социални медии, както и в инструментите за измерване на постигнатите резултати в дигиталното пространство. Постоянна задача на маркетолозите е да следят промените, които се случват, така че да създават максимално ефективни кампании.

Вашите спешни случаи са наш приоритет

Възникналите спешни случаи са приоритет на маркетолозите. Те са готови да спрат да правят всичко планирано за деня, за да ви избавят от създалата се извънредна ситуация. Разбира се, трябва ясно да бъде определено какво се разбира под спешен случай. Да изпратите на маркетинг специалиста си снимка в 7:00 ч. сутринта, за да я публикува незабавно в социалните медии, с надеждата, че ще получите нови приходи, съвсем не е спешен случай.

Разсъждавайте така – не всичко, което правите, може да бъде най-голямото събитие на света. Ако третирате всичко, сякаш е много належащо, никога няма да знаете какво наистина е належащо. Една обикновена задача може да се свърши много по-добре, ако специалистите разполагат с повече време.

Колко от средствата на компанията трябва да се заделят за маркетинг?

Годишен анализ на Българската екзекютив сърч асоциация (БЕСА) за 2018 г. показва, че компаниите отделят само за ръководителите на маркетинг отделите си средно между и 54 и 66 хил. лева. В Орландо, Флорида, средната заплата за същата позиция е 40 хил. долара.

Случвало ми се е мултимилионни компании да казват на маркетинговата агенция, в която работя, че могат да си позволят само 1000 долара за маркетинг план, който струва 5000. Случвало ми се е също да ми плащат много под стойността и качеството на работата ми, докато същевременно харчат хиляди долари за маркетинг бюджет, приблизително равен на годишната ми заплата.

Не искам да изглеждам като активист, който иска маркетинг специалистите да започнат да получават огромни заплати. Просто искам креативните хора като мен да получават справедлива сума за всичката работа, която извършват, в името на това потребителите да запомнят за вашето съществуване. Следващия път, когато се срещнете с някой маркетолог, сетете се за това, което би направил за бизнеса ви. То е много повече от няколко поста в социалните мрежи.

Никлас Гоуке за Medium.com

Редактор: Габриела Беличовска

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ