На върха на пирамидата

На върха на пирамидата

Въпреки че прекарахме голяма част от последната година разделени, бизнесът осъзна, че трябва да остане близо до клиентите, или рискува да ги загуби. Днешният пазар е по-пренаселен от всякога. Потребителите са разсеяни. Стотици компании се състезават за тяхното внимание и единственият начин да спечелите е да се откроите от "шума" с опит или продукт, който не може да бъде пренебрегнат.

Популярни потребителски марки като Apple доставят персонализирано изживяване на клиентите като това от години. Опит, който отеква на пренаселените пазари, печели клиенти и ги задържа. С право клиентите очакват същото отношение от компаниите B2B. 

Винаги съм казвал, че опитът на клиентите е единственото нещо, което разделя ценен продукт или услуга от просто друга стока. В B2B най-новаторските продукти са дълбоко и пряко обвързани с клиентския опит. Но продажбата не е краят, а началото. Можете да добавите милиони потребители, но ако те се объркат, значи не сте успели, казва Дейвид Кенсъл пред Inc.com

Оцеляването и процъфтяването на бизнеса днес е нещо повече от спечелване на нови клиенти. Става въпрос за задържане на клиенти, обновяване, разширяване и застъпничество, тъй като клиентите движат растежа на бизнеса и в крайна сметка - приходите.

Пандемията ни научи, че светът може неочаквано да се промени в един миг. Сред всичко това трябва да останете фокусирани върху предоставянето на възможно най-доброто преживяване на клиентите. И ето как можете да направите това:

Поставете клиентите на първо място

Лидерите са отговорни за много повече неща от установяването на визията на компанията. Великите лидери наемат правилните хора, които да изпълнят тази визия и да защитят своята култура. Великите лидери постигат целите си и успехът на клиентите е от първостепенно значение във всичко това.

Не е изненадващо, че най-щастливите клиенти се привързват към лидерите на марките, които продължават да ги ценят, въпреки че се издигат на пазара. Можете да използвате организационната структура на "обърнатата надолу пирамида", за да направите точно това.

В повечето структури изпълнителният директор седи на върха на пирамидата, след това се нареждат изпълнителните лидери и мениджърите и накрая индивидуалните сътрудници в самото дъно. Опитайте се да обърнете това с главата надолу, поставяйки клиентите отгоре, а изпълнителните директори отдолу. Това ви позволява да поставите клиента в центъра на всичко, което правите. Това е структура, която дава приоритет на клиента и е обвързана с всяко решение, итерация и ход, които компанията прави.

Свържете се с вашите клиенти

Много успешни компании вземат съзнателното решение да приоритизират своите клиенти и техния опит. Това означава да предоставите на клиентите специално време за вашите продажби.

Особено в днешния отдалечен свят всеки отдел, ориентиран към клиентите, трябва да се фокусира върху изграждането на по-добри резултати и взаимоотношения с клиентите. Различията в отделите "Продажби" и "Работа с клиенти" могат да накарат купувачите да се чувстват недоволни от покупката си.

Обновяването и разширяването на съществуващия бизнес идва от отстояването на успеха на клиентите. Днес B2B компаниите трябва да се съсредоточат върху установяването и запазването на по-дълбоки връзки с клиентите, за да стимулират растежа на бизнеса и да увеличат приходите.  Така че не забравяйте, че ако искате да позиционирате вашата компания за хипер растеж, тя започва и завършва с вашите клиенти. 

Източник: Дейвид Кенсъл пред Inc.com

Превод и редакция: Нели Тодорова 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ