Как теорията на цветовете влияе на потребителите: Част 2

Как теорията на цветовете влияе на потребителите: Част 2

Топ брандовете знаят как да използват теорията на цветовете – как се смесват те, кои си подхождат, как контрастират – за да повлияят на емоциите ни и да ни убедят да се доверим на определени продукти. Това е важно, защото някои проучвания предполагат, че хората подсъзнателно вземат решение за един продукт за около 90 секунди, а 90% от това решение е на базата на цвета, смята Бет Дойн, главен изпълнителен директор на Main & Rose.

В свой материал за Inc.com тя дава своите 4 съвета за „владеене“ на цветовете от брандовете. В първата част ви разказахме за необходимостта от умело имплементиране на цветовете във всички материали на компанията, както и засилването на въздействието на символите на марката отново чрез цветове. Ето какво още споделя Доейн.

Знайте своята идентичност и я приведете в съответствие с индустрията ви

Цветовете, използвани в едно лого или уебсайт, комуникират визуално същността на една организация, затова е важно да съвпадат с основата на идентичността ѝ.

Забелязвали ли сте колко приложения за хранене са в червено? Храната е първичен порив, а червеното – първичен цвят. Доказано е, че той повишава кръвното налягане и апетита, а брандове като Grubhub, Yelp, Seamless и др. знаят това.

Сега си припомнете логата на някои доставчици на здравни услуги. Много от тях са сини, тъй като искат да създадат успокояващ ефект. Известно е обаче, че синьото потиска апетита и глада, така че не забравяйте да откриете символиката зад всеки нюанс, преди да решите да го използвате.

Опознайте аудиторията

Цветовете са сложна задача, която зависи от много фактори, като например контекста и културата, затова е важно да бъдат съобразени с целевите пазари. Например за някои нации бялото е невинност, но за други е символ на смърт.

Дори и в една хомогенна култура, цветовете могат да имат различно значение в зависимост от целевата аудитория на компанията. Например златистото може да е ефективен избор за хотел, който иска да предаде лукс и разкош, но ако целевият му пазар са по-младите потребители, на тях този избор може да им се стори по-остарял и прекомерен. Маркетинг екипите трябва да полагат необходимата грижа да изготвят стратегии, обслужващи целевите публики.

По материал на Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ