Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Къде ви е мястото?
В дигиталното пространство двете основни платформи, в които рекламодателите избират да позиционират брандовете си заради доказана им ефективност, са Facebook и Google. Този избор обаче пряко зависи от формулирането на стратегиите, защото макар често се възприемат като конкуренти, приликите между най-голямата търсачка и най-голямата социална мрежа свършват с факта, че и двете помагат на бизнеса да се промотира чрез интернет. Накратко – разликата е, че AdWords помага да откриете нови потребители, докато Facebook помага на потребителите да намерят вас. Ето и някои от основните различия.
- Масивна аудитория
Като най-популярната и широко използвана търсачка, Google се смята за лидер в онлайн рекламата. На ден се осъществяват над 3.5 млрд. търсения, а на година – над трилион, което осигурява на рекламодателите достъп до масивна аудитория и превръща платформата във важна точка от стратегията за дигитален маркетинг. Освен това рекламите от Google се появяват в 98% от интернет пространството.
- Богат избор от формати
От лансирането си през 2000 г. Google AdWords постепенно е разширява разнообразието си от рекламни формати, така че да има подходящ за всеки бизнес. Има и много допълнителни инструменти като геотаргетиране, допълнителни връзки и др.
- Релевантността е на първо място
Едно от най-грешните схващания за PPC (pay-per-click) рекламата е, че тези, които вложат най-голям рекламен бюджет, автоматично печелят с Google Adwords. Факт е обаче, че алгоритъмът се фокусира повече върху качеството и релевантността на рекламите. Някои ключови думи може да струват повече от други – като например тези от финансовата индустрия, които традиционно са сред най-скъпите от който и да било професионален сектор – но колко ще заложат рекламодателите зависи именно от качеството и релевантността.
- По-голяма видимост
Към 29 април 2020 г. Facebook разполага с 2.6 млрд. активни потребители месечно, голяма част от които преглеждат профилите си по няколко пъти на ден. За разлика от PPC рекламите, тези в социалната мрежа са по-видими, тъй като са разположени между снимки и видеа в началната страница на всеки потребител. Така, докато разглежда съдържанието си от приятели, естествено и неусетно всеки попада и на предложенията на даден бранд.
- Специализирани аудитории
Основно предимство на социалната мрежа са по-прецизното таргетиране, както и предварителното формиране на аудитории, известни като „топли“ и „сходни“, на базата на информацията, която платформата е събрала за тях. Тези функции предлагат на рекламодателите да групират потребителите си по определени критерии, на базата на поведението им онлайн, преди да насочат рекламните си усилия към тях.
- Невероятна възвръщаемост на инвестициите (ROI)
Бизнесът и маркетолозите, които работят с Facebook Ads, забелязват добрата възвръщаемост на инвестициите, която платформата им осигурява. С малък бюджет могат да бъдат постигнати много положителни резултати, стига показването на рекламата да е добре конфигурирано.
Преди да формулирате стратегията си за дигитален маркетинг, погледнете по-мащабно на нещата – какво искате да постигнете в дигиталното пространство, къде са вашите потребители, какви са техните интереси и има ли смисъл да се появявате и във Facebook, и в Google, ако функционират различно.
По материал на Wordstream.com
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.