Когато брандът се превърне в глагол ​​​​​​​

Когато брандът се превърне в глагол  ​​​​​​​

Nike. Disney. Google. Това са едни от най-популярните брандове в света, чиито имена всички познават заради успеха на продуктите и услугите им. Те са станали част от ежедневието ни до такава степен, че някои от тях са се превърнали в глаголи, които използваме, за да назовем определени дейности.

Брандинг консултантът Джонатан Бел категоризира успешните бранд имена в 7 раздела спрямо американския контекст. Сред тях са асоциативните като Amazon, абстрактните като Kodak и емоционалните като Nike. Amazon иска потребителите да го асоциират с разнообразната селекция от продукти, препращайки към най-дългата река в света, Амазонка, докато Nike, да речем, приема идеята за древната гръцка богиня на победата – представете си да беше останал с първото си име, Blue Ribbon Sports.

Това звучи непознато

На някои пазари, например китайския, чуждестранните брандове обикновено напълно заменят имената си с такива, които са по-ефективни на локално ниво. В повечето страни се ограничава произношението на дадена марка, тъй като местните го пречупват през призмата на своя собствен език. Така например Ferrari се произнася като Fe-ha-ri на португалски. Именно за това трябва да внимавате при „кръщаването“ на вашата компания.

Как брандът се превръща в глагол?

Невъзможно е да предвидите дали това ще се случи, но има някои елементи при успешните примери, които съвпадат. Ако може да се замени изречение или цяла концепция само с една дума, тогава е много вероятно да ви се получи. Например „Да си вземем Uber“ е много по-просто, отколкото „Да си поръчаме такси чрез приложение“, или пък „Ще го Photoshop-на“, вместо „Ще редактирам снимката с програма за обработка“.

Ако вие сте първите, които налагат даден продукт на нов пазар, както често технологичните компании опитват да направят, шансовете ви са още по-големи. Предимство може да е и изборът на кратко име, с малък на брой срички. По-трудно ще бъде да заложите на термини, които вече се използват в разговорната реч.

Интерпретацията ни за света зависи до голяма степен от конструкцията на езика. Когато един бранд е част от него, той се превръща в елемент, с който можем да опишем заобикалящата ни среда и да улесним комуникацията си. Това, разбира се, не е достатъчно да просперирате – доброто качество на стоките и/или услугите ви трябва да продължи да бъде приоритет.

Андерс Питерсон за Medium.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 22 юли. Имен ден празнуват Магда, Магдалена, Мадлен
Държавният департамент на САЩ одобри продажба на въоръжение на България за 620 млн. долара
Зеленски обяви, че следващият кръг мирни преговори между Украйна и Русия ще бъде в сряда
Град Ню Йорк и щатът Ню Джърси очакват 3,3 млрд. долара приходи от Световното първенство по футбол през 2026 г.
Гърция премахва таксите за теглене от банкомат
По план за 43 млн. евро: Изкуствен интелект ще помага на държавната администрация в Испания
Слънце и жега: Термометрите удрят 42° във вторник
Най-опасният престъпник на Еквадор беше предаден на властите в САЩ