Колелото на ценностите

Колелото на ценностите

В маркетинга най-важна след „стратегия“ вероятно е думата „ценност“. Проучвания на агенции, консултантски фирми и творчески студия отбелязват колко важно е създаването на ценности и добавена стойност за потребителите, независимо дали става дума за кампании, нови продукти или бранд изживявания. Като маркетолози, трябва да определим и приоритизираме действията, които могат да повлияят на ценностите на компанията ни. За целта може да ни помогне колелото на маркетинг ценностите.

Според него има три типа маркетинг ценности

Бизнес – дългосрочен и краткосрочен растеж, по-голяма ефективност и засилена продуктивност

Потребителски – поведението и интересите, които влияят върху избора на бранда и лоялността

Културни – споделени вярвания, създаващи благоприятна среда с позитивно влияние

[[{"fid":"353357","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":2015,"width":2384,"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]

Източник: Medium (за цял екран натиснете тук)

Вътрешен кръг: Три основни типа ценности

Среден кръг: Основни фактори, движещи ценностите

Външен кръг: Стратегии

Извън колелото: Тактики за създаване на ценности

С помощта на колелото можем да се уверим, че маркетингът, финансите и ръководителите говорят на един език, както и да преодолеем несъответствията между страните.

Основната му цел е да направи първата стъпка в разработката на общи ценности, от които да „извират“ ефективни стратегии. Ценностите обаче трябва да работят в синхрон с маркетинговите измервания и KPI индикаторите, за да бъдат изградени успешно.

Дейвид Джей Карр за Medium.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 27 януари до 2 февруари
Китайска компания за ИИ разтърси пазарите и предизвика съмнения в господството на САЩ в сектора
„Да, България“ подаде сигнал до Антикорупционната комисия за назначаването на Владимир Малинов като шеф на „Булгартрансгаз“
Швеция конфискува българския кораб заради съмнения за саботаж на подводен кабел?
Дисциплината над всичко
Асен Василев: Няма заложени „бомби“ в бюджета за 2025 г.
На днешната дата, 27 януари. Рождениците днес
5 риска за репутацията, пред които са изправени изпълнителните директори през 2025 г.