Колелото на ценностите

Колелото на ценностите

В маркетинга най-важна след „стратегия“ вероятно е думата „ценност“. Проучвания на агенции, консултантски фирми и творчески студия отбелязват колко важно е създаването на ценности и добавена стойност за потребителите, независимо дали става дума за кампании, нови продукти или бранд изживявания. Като маркетолози, трябва да определим и приоритизираме действията, които могат да повлияят на ценностите на компанията ни. За целта може да ни помогне колелото на маркетинг ценностите.

Според него има три типа маркетинг ценности

Бизнес – дългосрочен и краткосрочен растеж, по-голяма ефективност и засилена продуктивност

Потребителски – поведението и интересите, които влияят върху избора на бранда и лоялността

Културни – споделени вярвания, създаващи благоприятна среда с позитивно влияние

[[{"fid":"353357","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":2015,"width":2384,"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]

Източник: Medium (за цял екран натиснете тук)

Вътрешен кръг: Три основни типа ценности

Среден кръг: Основни фактори, движещи ценностите

Външен кръг: Стратегии

Извън колелото: Тактики за създаване на ценности

С помощта на колелото можем да се уверим, че маркетингът, финансите и ръководителите говорят на един език, както и да преодолеем несъответствията между страните.

Основната му цел е да направи първата стъпка в разработката на общи ценности, от които да „извират“ ефективни стратегии. Ценностите обаче трябва да работят в синхрон с маркетинговите измервания и KPI индикаторите, за да бъдат изградени успешно.

Дейвид Джей Карр за Medium.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ