Те критикуват, вие печелите

Те критикуват, вие печелите

Те критикуват, вие печелите

В света на бизнеса се влага много време и енергия в създаването на имидж, управлението на репутацията и изработването на разказ. Важно е да предадете посланието си по положителен, ясен и разбираем начин, но има и място за противоречия. Автентичният глас на марката понякога означава да казвате или правите неща, които не ще се харесат на всеки, и това всъщност е повече от добре, защото може да бъде много изгодно. 

Ако нямате критици, вие сте никой

Хората прекарват много време в притеснения какво ще мислят другите за тях, че избягват да извадят името си на преден план. Ако никой не знае кой сте вие ​​или вашият бизнес, не можете да печелите пари. Това, че сте известен във вашата индустрия, означава, че за вас се отварят сделки и врати, които не са отворени за други хора. Но това, че сте известен, означава също, че някои хора няма да ви харесат и те ще го казват открито и публично. Всеки успешен човек има своите критици, независимо колко положително въздействие оказва върху света.

Фирма със 100% положителни отзиви вероятно има 10 клиенти. Художник, който е имал само похвали, е споделял работата само със семейството си, а бизнесменът, обичан от всички, почти със сигурност не притежава нищо по-голямо от стойка за лимонада. Колкото по-скоро спрете да се интересувате какво мислят непознатите за вас, толкова по-скоро можете да започнете да оказвате влияние върху света.

Това не означава, че не трябва да ви интересува какво мисли някой. Отзивите на клиенти и успешни приятели и наставници са важни. Но ако някой не плати за услугите ви и не е успешен във вашата сфера на бизнес, време е да спрете да се интересувате от неговото мнение. 

"Хейтърите" могат да ви помогнат да спечелите

Има разлика между „хейтър“ и „критик“. Има хора, които ще опитат вашия продукт или услуга и няма да го харесат поради някаква причина. Това може да се дължи на провал от ваша страна, може да е недоразумение от тяхна страна или просто да е различно мнение. Тези хора са критици и е важно да ги изслушате и да видите дали има нещо, което можете да научите от тях. „Хейтърите“, от друга страна, са натрапчиви, нечестни и имат свои собствени програми. Въпреки това, ако се обърнете правилно към тези „хейтъри“, те ще помогнат на вашия бизнес да се развие.

Ако „хейтър“ има платформа с разумен размер, независимо дали тя е основна или социална медия, той или тя ще насочи вниманието към вас и вашето съдържание. Това внимание, разбира се, ще бъде отрицателно. Но ако се обърнете към фалшивата информация, която разпространяват главоломно, след като първоначалната вълна на внимание приключи, ще спечелите нови лоялни клиенти, впечатлени от това как сте развенчали лъжите.

Разбира се, това е внимателен балансиращ акт, тъй като някои „хейтъри“ изкарват прехраната си с тези убийства на герои и следователно те също ще се възползват от експозицията, която им предоставяте. Но ако отговорите, когато е подходящо, и използвате вниманието, което те привличат правилно, те могат да бъдат неволен актив за вашия бизнес. 

Всички промени идват от противоречивото

Драматургът Джордж Бърнард Шоу казва: „Разумният човек се адаптира към света, а неразумният продължава да се опитва да адаптира света към себе си. Следователно целият напредък зависи от неразумния човек". 

Невъзможно е да се промени нещо или да се промени без спорове. Ако искате да оставите своя отпечатък върху света и да постигнете успех, понякога трябва да бъдете „неразумният човек“. Разумният човек обаче ще бъде подтикнат и принуден да се адаптира към статуквото.

Всички велики бизнесмени понякога са били „неразумни хора“. Те са казали „да“, когато светът е казал „не“. Всички те са прокарали и дори са използвали противоречията, които генерира тяхната визия. Всички те са се откроили. Така че бъдете скандални, смели и преди всичко не се страхувайте да бъдете противоречиви. 

Източник: Самюъл Лийдс, основател на Property Investors пред entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ