Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Маркетинг без манипулации: Част 1
Джесика Лоуман е маркетинг стратег и основател на организацията „Етичен бранд маркетинг“, автор на поредица детски книжки и защитник на околната среда. Текстът е от блога ѝ и е публикуван с нейно съгласие.
Повечето от нас са попадали в капана на това да купят неща, които дори не искат, просто защото са се почуствали „съблазнени“ в един определен момент.
Не ни трябват нови джаджи на всеки две години или нова кола на всеки три. Никой няма нужда от нови дънки всеки месец, нито ще умре, ако не вземе новата версия на някоя видео игра.
За да огранича разрушителността и консумеризма, приех като мисия да говоря за маркетинг манипулациите и да насърчавам стратегиите на етичния маркетинг, защото начинът, по който продавате, е от значение.
Фактът, че произвеждате висококачествени продукти по етичен начин помага изключително много, но основната ви цел не трябва да е да продавате колкото може повече неща, а по-скоро да разпространите посланието си на масовия пазар, така че да откроите осъзнати купувачи, които купуват качествените ви продукти.
Използвайте закръглени числа
Някога случвало ли ви се е да се чудите защо повечето артикули имат цена от 2.99, 347 или 997 лева например? Този вид манипулация е създаден преди повече от век, за да генерира повече продажби, защото когато видим по-малка цифра в най-лявата част, това ни кара да си мислим, че покупката е по-изгодна.
Но когато казвате цената на нещо на приятел, обикновено закръгляте на 200 лева вместо 197.
Това ни подсказва, че осъзнаваме колко всъщност плащаме, но тази ценова структура все пак продължава да се използва по навик. Друго нещо, което се случва в мозъците ни, е, че когато видим цена с .99 в края, автоматично поставяме този продукт в „евтина, нискокачествена“ категория. Мислим си, че нещо е на промоция.
Е, какво ще стане, ако използвате единствено закръглени числа?
Бъдете честни и прозрачни
Ако искате да изградите устойчив бизнес, трябва да спечелите цялостно доверието на потребителите си.
Това не е нещо ново, но е много по-важно за етичността, защото след като говорите на хора, особено ако са загрижени за планетата, те вероятно имат проблеми с доверието в бизнеса, който нанася вреди с производствените си процеси.
Затова потребителите четат етикети, проучват, сравняват качество и цена, четат уебстраниците „За нас“ и искат да знаят как са направени продуктите в детайли. Те искат да бъдат запознати и с това с кой си партнирате, какви благотворителности подкрепяте.
И колкото повече потребителите пазаруват осъзнато, толкова повече ще можете да ги удовлетворите с етичната си оферта.
Насърчавайте изобилието и търпението
Така няма да чувствате нужда от използване на тактики за манипулиране, за да накарате потребителите да си купят от вас. Те просто ще го правят.
Изскачащи съобщения, имейли, бутони с призив за действие (CTA) и други послания като: „Последен ден от лятната разпродажба!“, „Остават още само две места – включете се сега!“ и „Поръчай сега, за да получиш утре!“ са тези, които ще оставят у клиентите усещането, че изпускат, ако не си купят от вас веднага.
Тези тактики за спешно предприемане действие и недостиг ни карат да се разтревожим и да действаме незабавно. И двете причиняват негативни емоции, но защо тогава има толкова много публикации за това как да ги използваме в маркетинга?
Защото работят както върху масовия, така и върху осъзнатия потребител. За жалост.
Тъй като вие искате да направите света по-добър, можете да направите съзнателния избор да не деградирате клиентите си, защото не ви се струва правилно.
Така че, вместо да насаждате всички тези лоши емоции, събудете усещането за изобилие и търпение у своите клиенти. Това ще помогне също и за доверието и лоялността.
Създавайте доверчиви колаборации
Например ако искате да спасявате животните и околната среда, е почти невъзможно да създадете голям позитивен отзвук сами. Изграждането на доверчиви колаборации ще помогне.
В този случай, въпреки че е рядкост, има много хора, които мислят точно като вас, които имат същата мисия и биха искали да обединят ресурсите си, за да постигнат по-голямо въздействие. И аз съм един от тях.
Очаквайте продължение!
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.