Маркетинговите истории могат да бъдат успешни и трогателни във всеки контекст и време

Маркетинговите истории могат да бъдат успешни и трогателни във всеки контекст и време

Effie България е арена, на която брандовете и агенциите обменят опит, идеи и „сверяват“ вижданията си за рекламата спрямо останалите участници. В хода на този процес се открива и затвърждава работещото ноу-хау, което е ценно за цялата индустрия, казва Десислава Проева - директор “Продажби“, bTV Media Group. Тя е дългогодишен член на журито на Effie България и част от журито на Effie Европа 2021. Разговаряме с нея дни преди обявяването на победителите в четиринадесетото издание на конкурса. Те ще станат известни на 15 декември 2021 г. по време на виртуална галацеремония, която ще бъде излъчена на живо от 19:00 часа нa www.effiebulgaria.org.

- Какво за Вас е конкурсът Effie България и защо всеки бранд иска да блесне с Effie?

- В световен мащаб наградите Effie илюстрират потенциала на една кампания да постигне целите си – т.е. да бъде ефективна, както със заряда и емоциите на своето послание, така и с резултатите, които носи. Същото се наблюдава и при провеждането на конкурса тук, в България. Кампаниите финалисти в Effie Bulgaria се открояват със силни послания – както търговски, така и с кауза, насочена към обществото. И всяка една от тях е запомняща се, защото представя идеи, които работят в реалния бизнес. Конкурсът е еталон за креативност и успешни комуникационни стратегии, отличаващи се по свой индивидуален начин, което им позволява да блестят със собствена светлина – както по време на провеждането на конкурса, така и след това. Effie България е арена, на която брандовете и агенциите обменят опит, идеи и „сверяват“ вижданията си за рекламата спрямо останалите участници. В хода на този процес се открива и затвърждава работещото ноу-хау, което е ценно за цялата индустрия.

-  Участвате в журито на Effie България, а бяхте част и от журито на конкурса Effie Europe, категория Best of Europe. Какви са приликите и разликите между европейските и българските проекти?

- Думата, която може да обедини кампаниите, които имах привилегията да журирам, определено е неограничена креативност – както концептуално, така и в реализацията им. Проектите се отличават като дръзки, смели и следващи това, което доказано работи при ангажирането на потребителското внимание. Наблюдава се излизане извън конвенционалните рамки чрез използването на иновативни AR решения, стратегически и изненадващи партньорства между създателите на съдържание, нестандартни платформи и предприемчиви социални кампании с информативна стойност. Много от брандовете са активни и на българския пазар и тук също показват решителност в прилагането на интерактивни подходи. Вярвам, че всички те следят темата за вниманието като новата ценна валута в рекламната индустрия и колко важен е подборът на правилния микс от канали, за да се постигане както висока ефективност, така и сериозен мащаб на генерираните продажби и въздействие.

- Успя ли комуникационната индустрия да се възстанови след сътресението от 2020 и доведе ли то до трайни промени?

- Индустрията затихна за много кратък период миналата година. Пазарът бързо осъзна, че няма значителни ползи от дългото „изчезване“ от потребителското съзнание, защото марките губят пазарен дял и позволяват техни конкурентни да заемат позицията им. А потребителите ценят и предпочитат брандовете, които остават до тях в трудни моменти и изграждат взаимна лоялност. Именно затова компаниите, които усетиха по-слабо разклащането от кризата, са тези, които продължиха да бъдат активни. Техният пример поведе всички останали. Повишеното консумиране на медийно съдържание от 2020г. насам – под формата на развлекателни формати и новини, позволява максимално широк достъп към аудиторията, от който брандовете няма причина да не се възползват. Няма смисъл да се похабяват възможностите, които възникват сега.

- Смятате ли, че въпреки спада през миналата година могат да се разказват интересни и успешни маркетингови истории?

- Маркетинговите истории могат да бъдат интересни, успешни и трогателни във всеки контекст и време, защото успешните кампании се открояват с добра концепция и емоционално представяне, което гарантира достигане и задържане в съзнанието на потребителя. Независимо от трудностите на времената, основните принципи и фактори, които стимулират потребителя, не са се променили. Посланията, които се запечатват за по-дълго време, са тези, които оставят емоционална следа в съзнанието ни и насърчават стимулите, свързани с човешките ни възприятия. Емоцията и новите технологии добавят стойност чрез повишената ангажираност, като отвоюват и по-висок дял в съзнанието на хората. В разговорите с нашите партньори ние често обсъждаме темата и именно затова съм сигурна, че и занапред ще наблюдаваме добре разказани истории.

***

Effie® Awards отличават най-впечатляващите постижения в областта на маркетинговите комуникации – идеите, които работят.

Конкурсът Effie България 2021 се организира от Българската асоциация на комуникационните агенции с изключителната подкрепа на bTV Media Group - платинен спонсор, Coca-Cola Bulgaria и Vivacom – златни спонсори.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Канцлерът Мерц очаква САЩ да освободят германското подразделение на „Роснефт“ от санкции
Ще плащаме ли „такса водомер”, без дори да ползваме вода?
Лидерите на страните от ЕС са направили първа крачка към използване на замразени руски активи в полза на Украйна
Гърция предоставя на концесии за природен газ четири блока край Пелопонес и Крит
Инвеститорите използват наръчник от дотком ерата, за да избегнат рисковете от AI балон
Продажбата на активи на „Лукойл" ще става след решение на МС при одобрение от ДАНС
Времето: Топло и дъждовно. Жълт код за силен вятър е обявен в 25 области
На днешната дата, 24 октомври. Рождениците днес