Забавната страна на спорта в държавата на неспортуващи

Забавната страна на спорта в държавата на неспортуващи

Kакви маркетингови подходи се оказаха работещи в България през 2018 г.? Какви са модерните, класическите и нестандартните комуникационни методи рекламодателите да достигат пубиликата и да я убеждават тя да им гласува доверие? Как ще се промени маркетингът през следващата година? 

На тези и други въпроси дават отговор от практиката част от най-добрите маркетолози в България - победителите в конкурса BAAwards 2018 на Българската асоциация на рекламодателите (БАР). За трета поредна година стартираме поредица от интервюта с отличените от БАР маркетингови експерти. Те работят в най-големите компании в България и споделят ноу-хау от кампаниите си.

Продължаваме поредицата с Диана Ангелова, която постига маркетингов успех за Decathlon България. Ето какво разказва тя. 

........

- Г-жо Ангелова, в тазгодишното издание на конкурса BAAwards на БАР получихте екипна награда в категорията "Активиране на бранд", която бе най-оспорвана. За каква кампания получихте признание? Как я изготви вашият екип? До какви нови интересни изводи достигнахте за българската публика?

- Щастливи сме, че за втора поредна година впечатлихме журито на BAAwards и спечелихме първо място в категорията "Активиране на бранд". И тази година кампанията бе свързана с мисията на Decathlon да прави спорта достъпен за възможно най-много хора.

След успеха на Decathlon Box Office за нас беше предизвикателство, но и огромно удоволствие, да разширим таргет групата, да се насочим към градовете с присъствие на Decathlon и да покажем забавната страна на спорта.

Причината за кампанията беше желанието ни да привлечем повече съмишленици на страната на спорта, а поводът беше европейско проучване, според което България е на първо място в Европа по процент неспортуващи. В Decathlon винаги сме виждали това като предизвикателство и възможност.

Механиката на кампанията имаше за цел не само да провокира повече хора да спортуват, но и да обедини, развълнува и вдъхнови повече хора да споделят радостта от спорта.

Истината е, че българите обичат да спортуват. Това, което липсва е повод. Спортните събития, които организираме в различни градове в страната, се превръщат в спортни празници, повод за споделяне и за много радост от страна на деца и възрастни. Положителната обратна връзка от потребителите, възможността за получаване на оценка за продуктите ни и представянето на нови спортове ни помагат не само да подобряваме преживяването Decathlon, но и да разширяваме пазара на спортни стоки.

Продължава на страница 2.

Автор: Невена Любенова

- Какво е особеното в маркетинга на спортни стоки и продукти за активен живот през уикенда в сравнение с маркетинга на другите видове продукти за ежедневието? Какво е приятното, какво по-трудното?

- Спортът не е само физическа активност. Спортът е емоция и това прави маркетинга на спортни стоки изключително вдъхновяващ. Нашата работа не се измерва само в продадени продукти. Измерваме я и в мотивирани спортуващи, в провокиране на любопитство, във вълнението от овладяване на нов спорт, в радостта от движението и споделянето на активно време заедно със семейството. При толкова много положителни емоции, трудното остава на заден план. А неглижирането на движението променяме именно с кампании като "Пътят до Малта", които показват, че спортът не е тежко, трудоемко и изморително начинание, а удоволствие и споделяне.

- Как очаквате да се промени маркетингът през 2019 г.? Какви индикации виждате от сега за промяна в него? Какво предизвикателство виждате в работата си или бихте си поставили?

- В цялата група Decathlon обръщаме комуникацията от клиенти към потребители. Смятам, че предизвикателството за следващите няколко години е обединяването на комуникационните канали, спрямо очакванията и реакциите към тях от страна на потребителите.

Доверието и лоялността към бранда губят очертанията си, което доведе до бума на инфлуенсърите и блогърите, но за съжаление, тяхната тежест много бързо отслабна, тъй като малко от тях истински държат на релевантността и качеството на продуктите, които препоръчват.

Смятам, че бъдещето на продажбите и маркетинга е в създаването на платформа, която да обединява клиенти, създатели на продукта и потребители, където брандът е обединяващо звено и top of mind за съответната индустрия.

Технологиите напредват изключително бързо, но потребителите не само в България, но и по света, обичат навика. Изкореняването на навика е трудно и постепенно и може да стане само чрез one2one комуникация и повече удобства за потребителите.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ