Маркетингът в новата реалност

Маркетингът в новата реалност

Ние сме в зората на една нова реалност, водена от лична и професионална промяна. Пандемията промени в основи почти всеки аспект от живота – от това как хората плащат до това как се провеждат посещенията при лекар, къде избират да живеят и как да работят. Това не е ново нормално – това е напълно нова реалност в един нов свят, смята Джо Галвин, главен изследователски директор във Vistage, в своя публикация за Inc. Ето какво споделя той за промените в маркетинга на нашето време.

Драматични промени в поведението на купувача

Бързите промени не са ограничени до организациите – те влияят еднакво и върху начина, по който клиентите купуват. Съвременният купувач е автономен, независим и дигитален. Нашите изследвания във Vistage показват, че 78% от главните изпълнителни директори съобщават за драматични промени в поведението на купувачите в резултат на COVID, водени от 4 основни фактора:

Промяна към дигитални покупки. Купувачите пазаруват онлайн и провеждат много повече проучвания сами, преди да купят.

Виртуалните продажби заместват личните. Виртуалните продажби все повече заместват традиционните взаимодействия лице в лице; клиентите може да се интересуват повече от организиране на видео среща, отколкото лична.

По-бавен цикъл на продажбите. След като първоначалните периоди на панически покупки отшумяха, клиентите са по-предпазливи и премерени и е по-малко вероятно да поемат рискове, създавайки по-бавен цикъл на продажби.

Динамиките на COVID пазара. Всичко от липсата на търговски изложения до проблемите с веригата на доставки и инфлацията повлия значително на изживяването от покупката.

Преосмислете маркетинг и търговските стратегии

Всяка стъпка от потребителското пътуване трябва да е гладка и последователна, независимо от дигиталната платформа или човешките взаимодействия.

Виртуално: Купувачите за първи път не успяха да се срещат лично с търговците по време на пандемията и сега свикнаха да купуват виртуално. Въпреки че в крайна сметка част от продажбите лице в лице евентуално ще се възстановят, никога няма да си върнат нивата от преди пандемията. Дигиталното е тук, за да остане и впоследствие значението на изживяването при дигитално пазаруване се е увеличило 10 пъти.

Уебсайтът властва: Днешният купувач разполага с неограничени проучвания на една ръка разстояние. Той е по-информиран, по-овластен да пазарува и му е по-удобно да действа без помощта на продавач. Дигиталното клиентско изживяване вече не може да бъде обикновена пазарска количка. То трябва да култивира и поддържа стабилни отношения с клиентите в мащаб.

Уебсайтът на компанията е дигитална витрина на компанията, ангажираща потенциални купувачи на всички етапи, и помага за задоволяване на търсенето им на информация, от възможностите до цената. Уебсайтът трябва да е основен фокус на шефовете, когато става въпрос за ангажираност на клиентите.

Клиентите: Социалните медии трябва да са втората най-ценна област на дигитални инвестиции. Те помагат за създаване и разрастване на взаимоотношенията с клиентите, извън продажбите, и имат силата да стимулират връзки. Изключително важно е социалните медии да отразяват същите послания, разпространявани и в други платформи, от онлайн до рекламни кампании и виртуално обслужване.

Обслужване на клиенти: Когато клиентите най-накрая установят, че имат нужда от помощ, е все по-наложително продажбите и маркетингът да действат в синхрон. Служителите от обслужването на клиенти трябва да действат като продуктови експерти и посланици на марката. Те трябва да предоставят повече информация, отколкото търсенето в Google би дало.

***

Главните изпълнителни директори трябва да преминат към дигиталното, от преосмислянето на маркетинговата стратегия, до преоткриване на дигиталното изживяване на клиентите и преструктуриране на екипите за продажби и маркетинг, за да създадат свят, в който дигиталните купувачи могат да процъфтят. Съвременните клиенти искат да бъдат овластени да се самоинформират, самообучават и сами да купуват.

Онези, които успешно се ориентират към променящите се желания на клиентите и съответно реинвестират в своите продажби и маркетинг стратегии, ще са подготвени за успех през следващите години.

По материал на Джо Галвин за Inc

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Борисов: Ще бъдем консолидирни тези дни, не на инат, а за да влезем в еврозоната
Тръмп пред Politico: Ситуацията в Европа е тежка и заплашва бъдещето на континента
Зеленски: Готови сме за прекратяване на огъня срещу енергийни обекти, ако Русия се съгласи на това
Албанският „Крал на бягствата“ се измъкна за четвърти път от италиански затвор
Саудитска Арабия позволява на богати чужденци да си купуват алкохол
Парадоксът на успеха – защо постигането на вашите целите няма да ви направи щастливи
Затвор ол инклузив: Турция строи огромна съдебна зала за едновременни процеси срещу стотици обвиняеми
Има 7 вида почивка. От кой тип се нуждаете?