(С)кука за вниманието

(С)кука за вниманието

Нека ви кажа нещо, което повечето хора знаят, но малцина смеят да кажат на работното място. На никой не му харесва да бъде принуден да гледа презентации на PowerPoint. По същия начин на никой не му харесва дълго да му продават нещо. И двете неща са скучни. Хората не купуват продукти, а истории. Когато някой инвестира емоции в един бранд, е много по-вероятно да купи от него.

Това важи почти за всичко. През годините научих, че няма значение дали продаваш коли, книги, или нещо друго.

Сторителингът е мощен инструмент, който може да бъде използван за изграждане на смислени взаимоотношения с аудиторията и продажба на много повече продукти.

Адаптирайте посланието за различни аудитории

Не позволявайте брандът ви да стане скучен. Създаването на силна идентичност изисква да адаптирате посланието си за множество аудитории, тъй като е възможно аудиториите ви да имат различни демографски характеристики, културни различия и други. Те не са един и същи човек, затова не ги третирайте така, сякаш са.

Истината е, че няма универсален метод на сторителинг, който да резонира с всички. Слезте на нивото на потребителя. Използвайте неговия език, културни референции и фрази, за да му помогнете да изгради връзка с компанията ви.

Започнете атрактивно

Преди бях ужасен в сторителинга. Много от нещата ми често бяха конструирани по начин, който хората трудно разбираха. Повечето хора спираха да слушат след секунди, защото бях експерт в това да ги накарам да изгубят интерес към всичко, което имах да им кажа.

Ако не искате да сте като мен, ви трябва интересна т.нар. „кука“, с която да привлечете вниманието на хората.

Започвайте всяка интеракция със смело твърдение или релевантен въпрос към аудиторията. Щом потребителите са заинтересовани към това, което имате да кажете, е много вероятно да продължат да слушат.

Ангажирайте се с емоциите на хората

Disney често поставя сторителинга в основата на всичко, което прави. Например в „Цар Лъв“ Симба преживява приключения и несгоди, последвани от задълбочени уроци в заключението на филма. Като публика, сме с него на всяка крачка, а в резултат от това мощно и емоционално изживяване се свързваме с бранда Disney.

Научих за емоционалното ангажиране, когато купувах кола за баща ми преди няколко години. Продавачът в дилърския магазин не се поколеба да се впусне в спецификациите на всеки модел. След като изпихме едно кафе заедно, той разбра, че баща ми просто иска надеждно превозно средство, което да използва, за да се придвижи от А до Б.

И така, вместо да си губи времето да ми говори за неща, към които татко ми не би имал интерес, той адаптира опитите си за продажба спрямо аудиторията и започна да говори за комфорта при дълги семейни пътувания, колко е просторен покупки автомобилът и т.н. Татко ми го купи.

Сторителингът е мощен инструмент, който можете да използвате за увеличаване на продажбите, подобрение на качеството на маркетинга ви и други важни аспекти от бизнеса.

Ако искате да изградите смислена връзка с аудиторията и да отговаряте на емоциите на хората, не ги заравяйте в безкрайни количества факти и статистика. Резултатът? Публиката ви ще инвестира много повече емоция във бранда и това, което имате да ѝ кажете.

Мат Лилиуайт за Medium.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ