Семпло, но уникално!

Семпло, но уникално!

Повечето хора могат да определят едно лого за хубаво и качествено, веднага щом го видят, дори и да не могат да се аргументират за твърдението си. Това представлява логото и оценката за него обикновено е субективна. Добрата бранд идентичност означава добро лого, а за дизайнерите именно то е едно от най-големите предизвикателства – да създадеш символ, който е семпъл, уникален, релевантен, запомнящ се, подходящ и изпълнен със смисъл.

За да сме сигурни, че сме постигнали целта си, преди да покажем новото си лого, си задаваме три въпроса, твърди креативният директор Уилям Пробъс. Именно тях споделя за Medium.com.

Може ли логото да се нарисува на ръка по спомен?

Това е най-простият и ефективен тест, определящ качеството на логото. Ако то може да бъде нарисувано само на базата на спомен, значи е достатъчно забележително и откроява идеята на бранда. С пример за добро лого в това отношение разполага производителят на спортни стоки Nike. По-обикновените идеи се запомнят по-лесно от хората и тъй като една от целите при развиването на бранд идентичността е разпознаваемостта, простотата е сигурен начин да се сещат за вас.

Логото определя ли ви или ви описва?

Логото е фундаментален елемент от бранд идентичността и е силно оръжие в комуникационния арсенал на всяка компания – с него трябва да завладеете сърцето, разума и портмонето на потенциалния клиент.

То е инструмент, чиято работа е не да описва компанията ви, а да я определя. Истински великото лого предава идеята на бранда ви към потребителя за броени секунди, само с един поглед.

Подходящо и добре структурирано ли е?

Когато разглеждате потенциалните лога за компанията, задължително се запитайте:

  • Балансирано ли е?
  • Описва ли бранда достатъчно добре?
  • Устойчиво ли е?
  • Предава ли посланието ви?
  • Има ли симетрия и ако не, има ли основателна причина за асиметрия?
  • Как го оценявате спрямо конкурентите на пазара?

Предвид факта, че е фундаментален елемент, както вече споменахме, логото трябва да е здраво, устойчиво, дори недосегаемо.

Една банка не може да има брандинг, който кара клиентите да се чувстват като в магазин за спортни стоки, както и магазинът за спортни стоки не трябва да прилича на болница. Уверете се, че сте избрали правилните шрифт, цвят, графики, подходящи за вашата индустрия и характера на компанията ви.

По материал на Medium.com

Редактор: Габриела Беличовска

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ