Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Предизвикателството "Неофобия"
Оприличих неотдавна навика на потребителите да избират познатите им търговски марки с това, което изследователите на поведението на животните наричат неофобия - избягване на новото.
Неофобската реакция може да бъде много силна - повече, отколкото маркетинговите мениджъри си представят. Изследване показва, че клиентите предпочитат позната марка дори ако тя има явни недостатъци, включително и когато е опасна при определени обстоятелства.
В едно проучване от 2009 -2010 г. потребителите признават, че според тях авиокомпаниите, чиито имена са им известни, са по-безопасни от непознатите. Като цяло това убеждение се наблюдава дори и след като участниците научават, че познатите авиокомпании имат лоша репутация, лоша история по отношение на безопасността и централите им се намират в неразвити страни. С други думи, липсата на разпознаване се оказва по-силна от три едновременни рискови фактора. Това е неофобия.
Хората твърдо следват правилото: При избор между познато и непознато, аз ще взема познатото, дори и нещо да не е наред с него.
Неофобията със сигурност е разбираема. Тя им спестява усилието да претеглят фактите. Нещо повече - може да намали риска, защото в масовия случай върши работа. Добре познатите марки често са популярни поради една причина - качеството. Но неофобията усложнява живота на мениджърите на сравнително непознатите марки, тоест на повечето такива.
Възможно е неофобията да бъде смекчена. Ето няколко стратегии, които мениджърите могат да използват, без да харчат милиони за реклама:
- Дайте на клиентите време. Установено е, че ако хората правят избор, когато времето ги притиска, по-вероятно е да предпочетат познатите възможности. Ако искате те да изберат вашата непозната марка, не ги карайте да реагират бързо.
- Опитайте да поставите непознати продукти на онези места в магазина, където потенциалните купувачи имат време да спрат и да сравнят характеристиките.
- Осигурете сравнителни таблици. Разумно е да изброите всяка характеристика на непознатата марка редом с тези на по-познатия конкурент, за да могат клиентите да сравнят. Това може да промени стереотипа им.
- Променете категорията. Ако представите на клиент непознат продукт в категория, пълна с познати предложения, разпознаването ще подейства във вреда на вашия продукт.
Обикновено мениджърите посягат първо към рекламата и PR-а, когато се опитват да подобрят профила на дадена марка. Тези инструменти са скъпи и невинаги ефективни. За разлика от тях агентите по продажбите могат умело да използват времето, сравненията на характеристиките и рамкирането на категориите с малки или никакви разходи. При това те го правят по време на продажбата, когато за ефект от рекламата може да се окаже, че е твърде късно да се говори.
Даниъл Голдстейн, е асистент по маркетинг в Лондонското бизнес училище, за Entrepreneur
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.