Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Неуспешният ребрандинг на Facebook
След множество слухове за промяна в края на октомври Facebook официално обяви, че променя името на корпорацията си на Meta, като социалните мрежи Facebook, Instagram и WhatsApp ще запазят имената си.
Промяната се позиционира като начин за разширяване на компанията отвъд сферата на социалните мрежи и прякото ѝ свързване само с тях. Наистина би било много странно, ако Марк Зукърбърг не се надяваше, че ребрандирането може да намали разгорещените събития около компанията, която напоследък претърпя масов срив както технически, така и репутационно.
Проблемите с ребрандирането е, че почти винаги е загуба на време. Това важи и при опита на Google да се ребрандира като Alphabet. Въпреки че финансовите отчети използват новото име, то просто не е издържано в реалния живот, където всички все още използват името Google и вероятно ще продължат да го правят.
В най-лошия случай един процес на ребрандиране може да се окаже рекламно бедствие. Някои просто се сриват.
Netflix с името си Qwikster. Компанията поискала да отдели бизнеса си с наем на DVD и от този на стрийминг услугата си. Провалила се.
Pizza Hut с името си The Hut. Брандът искал да приготвя повече от просто пица. “Hut” обаче означава колиба/барака. Кой би искал да отиде там, за да яде?
Radio Shack с името си The Shack. Аналогично на “The Hut”, думата “shack” също означава колиба/барака…
Други ребранди пък са просто безсмислени.
От Dunkin’ Donuts към Dunkin’. Всеки, който види “Dunkin’” пред някой магазин за донати, просто ще помисли, че някой е съсипал надписа.
От Xerox към Xerox: The Document Company. Компанията прекара десетилетия в опит да убеди хората, че ксероксът всъщност не е ксерокс.
От Chevrolet/Chevy към просто Chevrolet. General Motors от години опитва да накара хората да се откажат от думата “Chevy”, която се използва особено в САЩ. Успех с това.
От SciFi Channel към Syfy. Обзалагам се, че някой просто си е помислил, че Syfy изглежда по-готино.
Схващате идеята. Без значение какви нови имена ще измисли Facebook, това име ще остане завинаги, вградено в колективното познание за компанията.
Джофри Джеймс за изданието Inc
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.