Оригиналното мислене и откритата комуникация към клиента са по-важни от всякога

Оригиналното мислене и откритата комуникация към клиента са по-важни от всякога

Оригиналното мислене и откритата комуникация към клиента са по-важни от всякога

Излизането от рутината на ежедневието, от зоната на комфорт е сериозно предизвикателство и в същото време стимул за креативността, споделя Диана Симеонова, директор Маркетингови комуникации във VIVACOM за поуките от различната 2020-та

- Как определяте значението на наградата Effie* като рекламодател? Защо е толкова важен този конкурс?

- Наградата Effie е златният стандарт за ефективност в нашия бранш, най-високо отличие за комуникационни кампании, подкрепящи значими бизнес решения. Наградата е още по-важна днес, защото се присъжда на онези идеи, които са проработили в безпрецедентните, форсмажорни обстоятелства на глобалната COVID криза.

- 2020 беше много различна година, какво се промени в комуникационните кампании?

- В условията на социална изолация летвата беше вдигната още по-високо. Кампаниите бяха нетрадиционни, насочени към комуникирането на продукти и решения, обвързани с кризата. В това отношение ние във VIVACOM заложихме на активно комуникиране на предлаганите от нас продукти, услуги и решения, които подпомагат престоя вкъщи и допринасят за свързаността между хората, от една страна, и непрекъсваемостта на бизнеса, от друга. Предоставихме безплатно допълнителна стойност към нашите услуги, с което показахме съпричастност и отговорно отношение към нашите клиенти. През 2020 г. се промени наситеността на посланията, както и тонът на комуникация – фокусирайки се върху по-човешки послания. Клиентите станаха по-чувствителни и се засили обратната връзка от тяхна страна.

- Кой е най-добрият съвет, който бихте споделили с колегите си, професионалисти в сферата на маркетинговите комуникации? Как те могат да останат ефективни във време на предизвикателства?

- Излизането от рутината на ежедневието, от комфортната комуникационна зона е сериозно предизвикателство и в същото време стимул за креативността. Оригиналното мислене и откритата комуникация към клиентите, без скрити послания, са по-важни от всякога.

- Конкурсът Effie България въведе нова категория за настоящото си издание - „Маркетинг при актуални събития". Какви са очакванията ви за нея?

- Различната 2020 ни научи колко е важно комуникацията да е гъвкава и адекватна на големи обществено значими събития, които възникват внезапно. В този смисъл категорията отговаря на актуалната ситуация в бранша, а именно - изобилието от впечатляващи, нестандартни кампании, обвързани с актуални събития.

- Следите ли Effie Index? Колко е определящ за вас при избор на комуникационна агенция?

- Следим внимателно развитието на агенциите, включително наградите, които печелят и рейтингите в сектора. Изборът на агенция винаги е предизвикателен и вълнуващ процес, защото трябва да намерим екипа, с който ще си паснем на ниво идеи и продуктивност, ще се допълваме взаимно, за да създадем ефективна комуникация за нашите продукти и услуги.

- Тази година церемонията по връчване на наградите за пръв път ще се проведе онлайн. Какви са очакванията Ви за нея?

- 2020 г. промени необратимо начина, по който общуваме. За изключително кратък период целият събитиен бизнес се пренесе онлайн. Благодарение на стремителното развитие на технологиите, част от което е и нашата компания, стана възможно подобни церемонии да се провеждат дигитално и така да достигат дори до по-голяма аудитория, отколкото „на живо“. Ето защо очаквам интересна и вълнуваща церемония. Желая успех на всички участници в следващите им начинания!

*Конкурсът Effie® Awards отличава най-впечатляващите постижения в областта на маркетинговите комуникации – идеите, които работят.

За повече информация посетете страницата www.effiebulgaria.org

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ