Пица, бургер и суши - най-поръчвани за онлайн доставка в България

Пица, бургер и суши - най-поръчвани за онлайн доставка в България

Пица, бургер и суши  - това поръчват най-често българите при онлайн доставка на храна и не само. Това е Топ 3 на най-честите поръчки онлайн в България според статистиката за 2021 г. на Glovo, една от водещите световни платформи за доставка на най-различни стоки. С разширяване на присъствието си през миналата година в 9 нови държави и 510 градове, сред които и България чрез придобиването на foodpanda, компанията вече оперира в 25 страни, близо 1300 градове и сумарно покрива население от 700 милиона жители (към декември месец 2021 г.). За сравнение, населението с достъп до нейните услуги през 2020 г. възлиза на 127,8 милиона жители (ръст на годишна база с над 5 пъти).  През обобщението на данните от мрежата си за поръчки Glovo улавя интересни тенденции в потребителското поведение и доста любопитни факти, не само у нас, а по света. Ето част от тях: 

►Първата поръчка в България е направена през февруари 2021 г. от азиатската верига за храна Wok to Walk, а последната за 2021 г. - на 31 декември в 19:12 ч. - здравословна вечеря с тортила, салата и тиквен чийзкейк.

***

► Денят и часът с най-голям брой поръчки у нас, направети през платформата е 13 декември, 2021 г. в 13:02 ч. - 317 доставени поръчки!

***

►Национален рекодьор на Glovo у нас е клиент, похарчил 5182 лв. за 1219 поръчки в рамките на една година. Компанията поддържа подобни статистики и за останалите държави, в които оперира. Така става ясно, че далеч пред бг рекордът е първенецът в Румъния, който е отделил 47 800 евро за 13 590 поръчки, а абсолютният рекорд се държи от испанец с платени близо 130 000 евро за 17 564 поръчки.

***

►Българите поръчват всевъзможни стоки – от храна от търговски обекти или хранителни вериги, през електроника, дрехи, детски стоки, лекарства, цигари, вино, храна за домашни любимци, дамска козметика, до автомобилни аксесоари. Така например, сред любопитните поръчани артикули у нас са задна лява въздушна възглавница за БМВ 5 е61, перука за коса, дъждобрани, контактни лещи, месо. Някои потребители дори изпращат на куриерите снимки на своите списъци за пазаруване.

***

►Най-предпочитаните храни са пица, бургери, грил, пиле - в България това е бургер, а най-харесваните кухни са италианската, японската, китайската, американската и испанската. Със 71% са нараснали поръчките на веганска храна спрямо 2020 г.

***

►Първата поръчка за 2021 г. в мрежата на Glovo включва 6 торбички за лед и е направена в Барселона. Последната пък е регистрирана на 31 декември в Алмада, Португалия – бутилка водка и бутилка уиски.

***

►Денят с най-много поръчки по света е 18 декември – почти 1,4 милиона.

***

►Делът в покупките на една от най-деликатните категории стоки – "играчки за възрастни", е нараснал с 20% през 2021 г., в цялата мрежа на Glovo. През седмицата на Свети Валентин броят на доставените играчки за възрастни нараства с над 120%. Страната с най-много продадени тестове за бременност е Португалия, а Испания държи челното място по брой на поръчваните презервативи - 18700 складови единици. 

***

►Най-странните доставени стоки са документи за развод в Черна гора, насекоми за анаконда в Грузия, 732 пакетчета чай в Полша, играчки за възрастни в Испания в една обща поръчка, възлизаща на стойност 800 евро.

***

►Държавите с най-голям даван бакшиш на куриерите през 2021 г., са Румъния (21,86% от потребителите дават средно по 7.6 евро), Испания (21,28% от тях дават средно по 4 евро) и Хърватска (18,53% дават средно 2.9 евро).

***

►180 000 куриери на компанията са изминали 571 745 324 км. по света, сравнено с 52 000 обиколки около Луната

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ