По-бавно!

По-бавно!

Животът на бързи обороти не е отменен, но хората започват все повече да ценят по-спокойния ритъм и възможностите да изживяваш и да се наслаждаваш на моментите. Това става ясно от нов анализ на статистиката за гледанията на видеоклипове в YouTube. Бързо нарастващата тенденция на интереса към "Забави темпото" беше подчертана от Роя Зейтун, ръководител на отдел „Култура и тенденции“, Google EMEA, и Никълъс Шмид, ръководител на изследванията на YouTube за глобалните тенденции.

Днес можем уверено да обявим началото на нова ера на „бавен живот“, казват те. Пандемията доведе и до драстична промяна на темпото на заобикалящия ни свят: хората започнаха да използват по различен начин свободното време, което преди това използваха за птувания и срещи. Всичко това няма как да не повлияе на културата на потребление и навиците на потребителите: забавянето се дължи и на минимализма и отхвърлянето на ненужни неща. Според вътрешните данни на YouTube (2020 г.) през последната година се наблюдава бързо нарастване на интереса към видеоклипове на тема slow living: в сравнение с 2019 г. броят гледания на видеоклипове с тези ключови думи нараства 4 пъти. Хората откриха, че имат време за увлечения и хобита, които са отлагали .

Видеоклиповете, посветени на идеята slow living  обикновено имат редица повтарящи се характеристики: те са дълги, с успокояваща, мелодична фонова музика. Действията в тях се случват бавно, което ги прави медитативни - те са много приятни за гледане. Философията на бавния живот включва обмисляне и осъзнатост и тези видеоклипове го отразяват в пълна степен: всички те са наситени с внимание към детайлите. Например видеоклип за бавния живот в Англия по време на блокиране отлично улавя тази тенденция.

Такива видеоклипове най-често съдържат истории за ежедневни неща: потребителите показват процеса на сервиране на масата, пиене на чай, почистване, четене. Съдържанието също често е посветено на различни хобита: варене на кафе, градинарство, ремонт на мебели, боядисване. Сред основните тенденции в slow living са видеоклипове, показващи процеса на печене на хляб като една от най -спокойните и „забавящи“ темпото на живот дейности.

Какви са плюсовете, защо е популярно?

Философията на бавния живот не е ново явление. Например, една от най -честите асоциации, свързани с бавния живот - атмосферна, спокойна музика - заема високи позиции в YouTube от около 10 години. Но напоследък е още по -популярна. „Бавният живот“ има много предимства - може да ви помогне да се откъснете от проблемите, да се вдъхновите и да се успокоите. Трендът отчетливо започна да набира скорост през 2020 г., когато ритъмът на живот и обичайният начин на живот се промениха драстично. Хората започнаха да се адаптират към новата реалност и да се настройват към нов начин на живот, включително с помощта на видеоклипове за slow living: такива видеоклипове ви позволяват да се потопите в друга реалност и да преминете към спокойна вълна.

Например, повече от 25 хиляди потребители са гледали видеоклип от автор от Холандия за производството на етерично масло от лавандула. Със сигурност повечето от тях не са се заели след това с производството на лавандулово масло, но са посветили време на него, за да изживеят нещо приятно.

За кого е полезен трендът slow living?

Тенденцията за забавяне на темпото ще бъде полезна за марки, които продават стоки, свързани с хобита, като занаятчийство, градинарство или готвене. Брандовете трябва да обърнат внимание на променящите се потребителски навици и да адаптират своите маркетингови планове към нарастващата популярност на slow living . Например видеоклиповете, които показват „бавния живот“, могат да се използват за рекламиране на подходящи стоки за хобита и творчество.

Философията на бавния животe включва в себе си и връщане към готвенето със семейството, готвенето за удоволствие. За разлика от бързото хранене, благодарение на интереса на публиката към бавния живот отново стават популярен за изискани и необичайни домашно приготвени ястия. Марките трябва да вземат предвид това и да предлагат повече продукти за създаване на сложни ястия и комфортно приготвяне на хранае. Също така, в комуникацията с потребителите, може често да засяга и темата за „slow cooking (б.р. бавно готвене)“, тъй като тя има отзив сред публиката - това ще заинтересува както нови потребители, така и тези, които вече са клиенти на марката.

Най -важният аспект на тенденцията за бавен живот е нарастващият интерес към идеите за устойчиво развитие. Днес времето, което хората отделят за сортиране на отпадъци, се възприема от тях като инвестиция в собственото им бъдеще. За потребителите опаковъчният материал и устойчивостта стават все по -важни. Важен маркер е и, че вниманието на поколение Z към детайлите на устойчивостта е очевидно: те са готови да жертват удобството и комфорта, за да преследват устойчиви решения. Според PwC, 20% от милениалите са готови да платят повече за продукт, ако той е с екомаркировка.

Тази тенденция означава, че компаниите трябва да преразгледат стратегията си за развитие и да въведат клаузи за устойчивост. Може би си струва да въведете нови видове опаковки, да разработите проекти за събиране на отделни отпадъци и да прегледате маркетинговата си стратегия, да започнете да комуникирате открито с потребителите относно вашите еко инициативи. Подобни характеристики на дейността на компанията правят марката по -привлекателна в очите на потребителите, особено младите. Пак по данни на  PwC, 42% от потребителите са склонни да избират марки, които са известни със своите практики за устойчивост. Съзнателното отношение към собствените ресурси и ресурсите на планетата е положителна тенденция и днес бизнесът отговаря на нея както със съдържание, така и с конкретни действия.

Хората, които се придържат към принципите на бавния живот, изглежда са нетърпеливи да се върнат към дните, когато прекарвахме много по-малко време онлайн. Интересно е, че подобна „носталгия“ по онова време се отразява в дигиталната среда. И марките трябва да го имат предвид, когато планират своите стратегии за следващата година.

По материали от Advertology

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ