Познавате ли добре фунията за дигитален маркетинг?

Познавате ли добре фунията за дигитален маркетинг?

Познавате ли добре фунията за дигитален маркетинг?

В днешно време всеки може да настрои рекламна кампания в Google или Facebook и да започне да стимулира кликванията. Конкуренцията е висока и изглежда, че всеки иска част от онлайн действието. С възхода на новите технологични и потребителски стартъпи няма ограничение за начините, по които можете да привлечете вниманието на хората. Има реклами, базирани на кликвания, реклами в YouTube, банерни реклами, сюжетни реклами и т. н. 

Докато пускането на реклами е сравнително лесно, най-голямото предизвикателство за повечето стартиращи фирми и дигитални маркетолози е получаването на възвръщаемост на инвестициите за рекламните средства, изразходвани за тези различни канали. Трудно е да се получи възвръщаемост на инвестициите, тъй като финансирането на рекламните разходи е предизвикателство, освен ако клиентът не сключи сделка с вас и не направи печалба за вас. 

Всеки може да финансира реклами с инвеститорски пари в началните етапи, но това не е устойчив начин за изграждане на фунията в дългосрочен план. Най-важният въпрос в дигиталния маркетинг не е как и къде да се пускат рекламите, а как да се гарантира, че има възвръщаемост на инвестициите за изразходваните рекламни средства и поддържане на кампаниите в дългосрочен план.

Концепцията на фунията

Във фунията има различни етапи и единственият начин да накарате рекламните кампании да работят е да се уверите, че всички етапи на фунията са изградени стабилно. Като цяло кампаниите за брандиране не се обект на внимание за малкия бизнес. Само поставянето на името на вашата марка на телевизия и банери няма да превърне зрителите в клиенти.

Дигиталният маркетинг става по-ефективен, когато е фокусиран върху генерирането на тежест. Събирането на имена, имейли и телефонни номера е най-добрият начин да привлечете потенциалните клиенти във фунията. И най-добрият начин да накарате зрителите да се включат е да раздадат безплатен ресурс в замяна. Това обикновено се нарича "оловен магнит", защото привлича хората. Мислете за това като за етичен подкуп, който давате на посетителя в замяна на идентификационния му имейл адрес и разрешението да им продавате отново по имейл.

Повечето марки (както B2B, така и B2C) някак объркват нещата след този етап. Трябва да се изгради доверие. Доверието обаче расте с ангажираността, а ангажираността идва с добро съдържание.

Тъй като рекламните кампании обикновено са мащабни, подхранването също трябва да се извършва мащабно. И единственият начин да подхранвате хиляди клиенти е с автоматизация на маркетинга. Тя трябва да бъде персонализирана в процес, който наричам "дълбок маркетинг". 

Дълбокият маркетинг включва създаването на маркетингова фуния, където всеки сегмент от вашите потенциални клиенти и потенциални клиенти получава уникално съдържание, което е от значение за тях. Процесът на превръщане на безразличните клиенти в лоялни потребители отнема време и най-добрият начин да постигнете това е да изпратите серия от имейли, разпределени в 2-3-дневен прозорец.

Стойността на доверието

Трябва да се изгради доверие, преди да започнете да продавате на потенциалните клиенти. Те се нуждаят от тласък, ако искате те да станат ваши клиенти. Трябва внимателно да ги привлечете към транзакция, без да се натрапвате, разбира се.

Ако първият етап е внимание, а вторият етап е изграждане на доверие, завладяващото копи и продажбите са третият и най-важен етап от фунията.

Някой, който ви има доверие, не означава нищо, докато не е готов да използва това доверие, за да сключи сделка с вас. Клиентите могат да бъдат превърнати в платени клиенти, като използвате различни методи за продажба - страници в интернет, видеоклипове, срещи за продажби, групови продажби чрез уебинари или дори офлайн срещи. 

Ефективността на рекламната кампания зависи не само от рекламите, но и от последователността и ефективността на продажбите. Ако транзакцията се осъществи успешно и има печалба, можете да вземете печалба от транзакцията и да я реинвестирате обратно в рекламни кампании, за да растете.

Този процес, извършен за достатъчно дълго време, изгражда репутация за марката. Репутацията на марката също помага с рекламите и увеличава показателите за процент на отговор, като например съотношението на кликване, както и съотношението посетители към потенциални клиенти.

Източник: Дийпак Канакараджу, главен изпълнителен директор на LearnToday.com, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ