Предимството да разкажеш история

Предимството да разкажеш история

Предимството да разкажеш история

Всяка марка, всяка компания имат своя собствена история, която трябва да разкажете, просто трябва да знаете как. Доказано е, че разказването на истории помага на потребителите да създават лични и емоционални връзки с марките. Различни проучвания потвърждават, че 55% от потребителите, които свързват и обичат историята на една марка, са готови да направят покупка. Следователно можем да видим, че много маркетингови стратези фокусират действията си върху предаването на тези послания на марката.

Маркетингът, ориентиран към историята на марката, е добро начало на всяка кампания, тъй като установява силни връзки с потенциалните потребители на марката. След като има знания за историята и съществуването на марката, специалистите могат да се съсредоточат върху това да започнат да получават лоялни последователи за продуктите или услугите, които компанията предлага. Тук разказването на истории е от ключово значение, тъй като ще определи начина на продажба на марката чрез креативността, с която е разказана историята. Ето няколко основни съвета за изграждане на добро разказване на истории. 

Създайте история

Първото нещо, което е необходимо в разказа на марката, е история, която е завладяваща. Подготвяйки историята, сякаш поставяте сцена, в която потребителите ще намерят начин да взаимодействат с марката. Потребителите обичат корените на нещата, така че е чудесна тактика да покажете този разказ. Създаването на уникална история и нейното развитие е чудесен начин да се възползвате от ценностите, които съставляват марката, и да ги споделите органично с клиентите.

Направете емоционална връзка

След като разберете какво ще кажете, е време да преминете към това как да го кажете, за да се свържете емоционално с публиката. Вземете например прочутата кампания на Nike с Колин Каперник, където „Just Do It“ пое по революционен път с прочутото си твърдение „Вярвай в нещо. Дори ако това означава да жертвате всичко. Просто го направи“. Благодарение на това се създаде връзка от истории. Марката не само разказа своята история, но и се свърза със специфични истории на влиятелни хора, които се свързаха с още повече хора, отколкото са си представяли. Какво беше постигнато? Продажбите на Nike се увеличават с 31% след дни.

Използвайте данни, за да подкрепите разказа

Данните, които идват от надеждни източници, помагат за правилното предаване на съобщение. Ярък пример за това са социалните мрежи на National Geographic, които много пъти, освен че съдържат историята на това, което всеки автор на снимките живее, включват данни за флората, фауната, изменението на климата и останалото, за което се говори в публикацията. Това позволява на читателя не само да попие историята, но и да научи повече факти. Използването на данни не само помага да се разкаже история, но и помага да се засили.

Направете историята незабравима

Целта на всяка история обикновено е да има резонанс, да бъде запомняща се, да издържи. Когато историята на марката се комбинира с историята на ежедневието на хората или е свързана с нещо, с което хората могат да се свържат, те помагат на марката да създаде творческо и мощно съдържание, което ще стане материал, който потребителите искат да споделят. И по този начин ще бъде възможно да се достигне до по-широка или по-специфична аудитория.

Социалните мрежи и тяхното значение

Излишно е да споменавам значението, което социалните мрежи са придобили в рамките на дигиталната реклама и света на маркетинга като цяло. Благодарение на разнообразието от начини, по които можем да ги използваме, направихме рекламата по-достъпна за всички. Поради тази причина, заобиколен от него, е важно да знаете как да се откроите от конкуренцията по автентичен начин.

Те не само помагат за популяризирането на марката, но и изграждат самата марка. Има много марки, които са родени и израснали благодарение на мрежите. Марки, които първоначално не са мислили да бъдат марка като такава, нито са знаели, че могат да се възползват от нея. Ярък пример за това са инфлуенсърите или блоговете, които оживяват в Instagram, като например Humans of New York, където всеки индивид разказва своя собствена история.

Определете накъде ще насочите историята си

Разказът за марката има минало, настояще и бъдеще. 92% от потребителите потвърждават в рамките на проучвания, че искат рекламата да се показва под формата на история, с атрактивни изображения и мощно съдържание, което може да резонира в съзнанието на потребителя. Важно е винаги да бъдете в съответствие с това, което искате да кажете, за да не загубите лоялността на клиентите, които вече са се влюбили в историята на марката, но разбира се, без да се страхувате да намирате нови и привлекателни начини за разказване на историята. 

Историята може да се адаптира и да се развива с течение на времето, така че маркетолозите винаги трябва да са наясно с обкръжението си и да овладеят комуникативните си умения, независимо дали са вербални, писмени или визуални. 

Източник: От Ванеса Паес, копирайтър и специалист по съдържание в SpicyMinds, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ