Марките промениха връзките с клиента

Марките промениха връзките с клиента

През 2020 г. компаниите започнаха да разбират все по-силно стойността на онлайн комуникацията с клиентите си. Пандемията от COVID-19 и придружаващите я ограничителни мерки принудиха организациите активно да преминат към инструменти за дигитално общуване с аудиторията. Това сочи проучване на приложението за комуникация Rakuten Viber.

Приложенията за съобщения, като платформи за интерактивно взаимодействие между бизнеса и аудиторията, помагат на компаниите да се фокусират върху общуване с клиентите още по-ефективно. Интересът към директната комуникация с потребителя в приложението за съобщения и желанието да им се осигури най-доброто изживяване, са довели до увеличение на броя бизнес профили и увеличение на рекламните съобщения във Viber.

Следвайки тенденцията, през последната година броят на бизнес профили в платформата се е увеличил с 58% в световен мащаб и с впечатляващите 71% в България. За българския бизнес се наблюдава значително увеличение от 2019 г. на изпратените съобщения като цяло – 60%, и особено на трансакционните съобщения (например: потвърждение на поръчка, доставка и други) – увеличение с 67%.

[[{"fid":"368450","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":632,"width":1108,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

Друга нарастваща тенденция е тази, че повече марки започват да изграждат 1:1 разговори  с клиентите си вместо просто да изпращат еднопосочни съобщения. Те осъзнават стойността на диалога с клиентите си: за да предоставят обслужване, да получат обратна връзка и отзиви от тях, да позволят поръчки и т.н.

„Пандемията изненада много компании. Тези, които преди предпочитаха да взаимодействат с аудитория си по стандартния начин, бяха принудени бързо да преструктурират своите комуникационни стратегии и да обмислят нови алтернативни дигитални решения. Използването на готова платформа, например за съобщения, помогна на много от тях не само да намалят разходите за дигитализация, но и да изградят по-тесни взаимоотношения с клиентите си“, обяснява Константин Костадинов, старши директор продажби в Rakuten Viber за Централна и Източна Европа и Общността на независимите държави.

Viber отбеляза рязко увеличение на броя на реклами в приложението в световен маща, в такива сегменти като доставка на храна (+174%), социални медии (+244%) и мобилни игри (+122%).

Най-малко реклама през 2020 година е закупена от туризма, автомобилната индустрия и бързооборотните стоки, тъй като тези индустрии най-силно усещат ограниченията, причинени от пандемията, и в резултат показват спад в търсенето на реклама. Като цяло компаниите, използвали директна реклама в приложението, са се увеличили със 115% в световен мащаб, а в България – с 53% спрямо предходната година.

Значителен ръст през 2020 г. се наблюдава и по отношение на чатботовете; популярността им по целия свят се увеличава с 48%. Организациите предпочитат да възлагат прости задачи на виртуални асистенти, освобождавайки време за процеси, които изискват по-голямо усилие и ресурс.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Борисов: Ще бъдем консолидирни тези дни, не на инат, а за да влезем в еврозоната
Тръмп пред Politico: Ситуацията в Европа е тежка и заплашва бъдещето на континента
Зеленски: Готови сме за прекратяване на огъня срещу енергийни обекти, ако Русия се съгласи на това
Албанският „Крал на бягствата“ се измъкна за четвърти път от италиански затвор
Саудитска Арабия позволява на богати чужденци да си купуват алкохол
Парадоксът на успеха – защо постигането на вашите целите няма да ви направи щастливи
Затвор ол инклузив: Турция строи огромна съдебна зала за едновременни процеси срещу стотици обвиняеми
Има 7 вида почивка. От кой тип се нуждаете?