Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Бранд, Brandr... история на повече от 4000 години
Под една или друга форма брандовете са навсякъде около нас – козметика, технологии, популярни личности... Хората обаче нямат единодушно мнение за това какво е бранд – за едни е лого, за други мисия, а за трети – впечатлението, което се създава. В периода на развитието си брандът е имал различни дефиниции, но общото е, че той винаги е бил двигател за осигуряването на стабилна среда. Какви елементи включва брандът? За да си отговорим, трябва да се върнем назад във времето.
Произходът на бранда се корени в древността, около 4000 години назад, когато се заформят общности покрай развитието на земеделието. На староскандинавски Brandr означава „огън“ и с тази дума са стопаните са обозначавали притежанието на определени животни. Към XVI век печатите на варелите с вино вече не са просто знак за притежание, а индикатор за произхода и качеството на напитката. Това е и една от първите форми на познатото ни днес брандиране.
По време на Индустриалната революция от XVIII век брандовете получават ново значение. Новосъздадените технологии влияят върху икономиката, а това кара хората във фабриките да работят по-дълго, за да ускорят продукцията. С нарастването на произведените стоки, се увеличава консуматорството, а оттам и по-честите сблъсъци на потребителите с брандовете.
Днес въпросът вече не е откъде да си купиш нещо, а кое точно да бъде то от богатия асортимент на пазара. Така възниква необходимост и от още един диференциатор – бранд историята. Още тогава тя е трябвало да се комуникира чрез визуални и вербални елементи в опаковките и рекламите и да предизвика човешката емоция. Продуктите се променят с налагането на определени марки – P&G пуска сапуна „Айвъри“, Levi’s – емблематичните си дънки, а Coca-Cola започва с обещанията да направи потребителите си щастливи.
Така постепенно се появява и концепцията за корпоративната идентичност, подсигуряваща, че всяко взаимодействие с клиентите ще засилва стойността и асоциациите им с бранда. Тогава компаниите приемат своя дизайн, специфичните запазени елементи, цветове, оформления, типография и т.н.
През XXI век брандовете се водят от две сили – глобализацията и бързият технологичен напредък. Информация и продукти на другия край на света са на няколко клика разстояние. За да не изостават, брандовете трябва да обръщат внимание на поведението, контекста, потребителските очаквания и потребности.
Така всъщност тенденциите от миналото се оказва, че не са изчезнали, а единствено са се доразвили. С уроците от миналото и настоящето, е време и вие самите да изградите бъдещето на бизнеса, за който работите.
Екипът на ZeBrand за Medium.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.