Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Прогноза: Онлайн пазаруването ще има връх този уикенд, после се очаква спад
През декември до момента българите са пазарували онлайн най-много във вторник. Това показва изследване на RTB House.
Във вторник уеб магазините на компанията отбелязват 23% повече продажби от средните за месеца.
Технологичната компания анализира информация от 40 световни пазара в Европа, Латинска Америка, Азия, САЩ, Близък Изток и Африка. Данните показват специфичните зависимости в потребителското поведение в един от най-силните месеци от годината за онлайн търговията.
Оказва се, че в световен мащаб потребителите предпочитат да пазаруват през работните дни. В понеделник например посещенията на уеб магазините се покачват със 17%, а продажбите скачат с 38%. Най-малко пазаруваме в събота – тогава трафикът е с 8% по-нисък от средното за целия месец, а продажбите са с 22% по-малко.
Коледното онлайн пазаруване е в разгара си до средата на месеца, след което обаче постепедно пада до най-ниската си точка на Бъдни вечер (28% по-малко посещения и с 41% по-малко продажби от средните за декември).
“През втората половина на декември най-добрият ход е онлайн рекламата да води потребителите към офлайн магазините”, съветва Каталин Емилиан, мениджър за България и Румъния на RTB House. Спадът, който се очаква до броени дни, вероятно се дължи на празничните приготовления. Фактор вероятно е и страхът от забавяне на поръчките. Въпреки това търговците не бива да изчезват от пространството, предупреждават специалистите и съветват всички маркетинг ходовете след средата на месеца да бъдат насочени към физическите продажби.
Преди кривата да се отправи надолу обаче, този уикенд се очаква нейният връх. Миналогодишните данни за България сочат, че на 16 декември са направени най-много продажби и посещенията на онлайн магазините са се увеличили с 66% над средните за месеца.
Въпреки, че не много потребители посещават онлайн магазините на Коледа, в този период те са по-склонни да кликнат върху реклами. На 25 и 26 декември кликовете на банер рекламите се покачват съответно с 11% и 10% над средните за декември. И броят кликове и посещения расте прогресивно след празниците.
“Покачването на кликовете след празниците показва, че в този период потребителите търсят специфични оферти”, обяснява Каталин Емилиан. Според него в периода вече започват празничните разпродажби, които са друг връх в декемврийските обороти.
Планирането на рекламни бюджети, съобразено с навиците на пазаруване, помага по-оптимизирано привличане на клиенти. Разбира се, най-добрият начин това да се случи е ползването на алгоритми с дълбоко учене и изкуствен интелект, които могат с голяма точност да установят индивидуалния потенциал за покупка на всеки потребител.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.