Правилното време за вашата история

Правилното време за вашата история

Правилното време за вашата история

Историите ви правят имунизирани срещу конкуренцията. Хората могат да унищожат продукта ви, но не могат да съборят историята ви. И това е особено вярно в света на Facebook рекламата.

Началната страница на всеки потребител е свитък от истории от хора и марки, които избирате да следвате. Facebook е единственият носител, който истински свързва бизнеса ви с други хора, които много приличат на вас и ще се радват са слушат историите ви, да виждат снимките и видеоклиповете ви.

Ето с това Facebook побеждава социалната конкуренция, когато става въпрос за изграждане на последователи, базирани на силата на историята. Twitter е много къс. Instagram е много визуален. Телевизията и радиото нямат обратна връзка в реално време (т.е. секции за коментари) и са твърде скъпи за повечето от нас. Facebook е идеалната платформа, където можете да развиете цялостен начин на живот или персонален брандинг и наистина да изградите последователи. Да, през 2020 г. е по-трудно, отколкото беше през 2014-а, но хората го правят всеки ден. Кои сте вие, какво правите и защо го правите, както и защо създавате продуктите си е наистина важно.

Дори и зад по по-прости неща като едни слушалки или бижута, има история, която трябва да бъде разказана. Ваша работа като рекламодател е да откриете историята на продукта, компанията и потребителя и да преплетете това в маркетинга си, за да се възползвате от силните страни на Facebook.

Прекарваме най-много време със собствените си клиенти, като се впускаме в тяхната история. Когато намерите уникална гледна точка, за да свържете бизнеса си с пазара, значи сте се настроили за успех.

Правилното време да разкажете историята си

Времето да разкажете цялата си история не е тогава, когато за първи път срещнете бъдещия си клиент. Когато създадохме 30-секундно видео за един клиент, внимателно избрахме 5-секундно въведение за това кой е основателят. След това се задълбочихме в частта на историята му, която най-много резонира с потребителите.

Започвайте с частта от разказа, която е най-важна за клиентите. Първоначално те все още не се интересуват от вас, но това ще дойде с времето. И така, първо, в рамките на историята си определете няколко „куки“ към продукта или услугата ви, за да привлечете внимание. Веднъж щом това се случи и предизвикате интерес, имате платформа, за да навлезете в повече подробности във вашата история и да заинтригувате.

Продуктът винаги следва историята

Една от неразбраните основи на рекламата е, че мнозина смятат: „Имам този чудесен продукт и всичко, което трябва да направя, е да го сложа в реклама и всички ще го купуват.“ Някои се влюбват толкова много в продуктите си, че забравят, че хората трябва да го купуват. Да, има някои продукти, които ще изпъкнат сами, които потребителите ще купуват и без да им е разказана история. Повечето продукти и услуги обаче не могат да оцеляват сами, без сюжетен ъгъл.

Твърде много реклами са повърхностни. Те подробно описват неща, които се очакват от даден продукт, но нищо, което придава емоция на продукта, така че хората да разберат защо се нуждаят от него.

„Аз не съм разказвач на истории!“

Това е възражение, което чуваме през цялото време. Собствениците на бизнес използват това оправдание, за да избягат от трудната работа по копаенето надълбоко за намирането на собствената си история. Не падайте в този капан!

Ако усещате, че сте прекалено скучни, намерете развълнувани клиенти, готови да говорят за продукта ви. Позволете им да разкажат как сте променили живота им. Опитът, който имат с вашата компания, ще стимулира разказвача у вас. Не трябва да сте перфектни. Просто трябва да сте себе си.

Материалът е от откъс от книгата Ultimate Guide to Facebook Advertising, публикуван в сайта на списание Entrepreneur.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ