Проучване: Клиентите ще накажат нелоялните практики по време на пандемия

Проучване: Клиентите ще накажат нелоялните практики по време на пандемия

75% от потребителите смятат, че компаниите трябва активно да участват в борбата с COVID-19 и това категорично ще повлияе на репутацията им след края на пандемията, сочат данни от ново проучване на комуникационната група Porter Novelli, проведено в началото на април в САЩ*.

Бизнесът остава лидер на доверие, дори и в този критичен период от най-новата история на света.  45% от анкетираните заявяват, че бизнесът може да осигури по-бързи и по-добри решения за кризата от институциите и неправителствения сектор. Важно е обаче да се чуе предупреждението на 71% от запитаните, които са категорични, че ще спрат да използват продуктите или услугите на всяка организация, която си позволи нелоялни търговски практики по време на пандемията. От друга страна, предприетите адекватни мерки от страна на компаниите, влияят изключително положително на имиджа им – над 70% заявяват доверие и лоялност към такива организации, а 63% биха ги предпочели като работодател.

71% от американците оценяват положително публичната информация за предприетите от бизнеса антикризисни мерки, а над половината биха ѝ повярвали повече, ако идва от независими трети страни като институции и медии. Едва 25% заявяват, че се доверяват на публикации в социалните мрежи по темата, свързани с COVID-19.   

[[{"fid":"352769","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":960,"width":577,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

„Компаниите, с които работим в региона, намериха правилния начин да реагират на кризата и да общуват със своите клиенти. Въпросът e как да се преформатира цялостната комуникация на големите участници на пазара, така че да не намаляват драстично бюджетите си, а да ги пренасочат към проекти, които подпомагат местните общности. Защото както медиите, така и комуникационните агенции биха били обречени, ако настъпи „пандемия“ от силно намалени или спрени бюджети“, заяви Томислав Цолов, генерален мениджър на агенция APRA Porter Novelli, която е представител на групата в България и още 7 страни в региона - Албания, Сърбия, Словения, Босна и Херцеговина, Черна гора, Косово и Северна Македония. 

Porter Novelli има над 100 офиса в 60 страни в целия свят. Веригата е част от Omnicom Group, която обединява 3 от водещите комуникационни агенции в сфери като здравеопазване, корпоративна социална отговорност и връзки с институциите.

*Изследването е проведено онлайн в рамките на омнибусното проучване CARAVAN® в началото на април 2020 г. и е сред 1004 пълнолетни граждани на САЩ.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ