Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Събирайте, анализирайте, активирайте
Когато започнете да дискутирате бъдещето с някого, темата обикновено се свежда до няколко неща – автоматизацията, изкуственият интелект и машинното обучение. Какво всъщност означава то и как може да се приложи в бизнеса ви?
Какво е машинно обучение?
То е вид изкуствен интелект, който използва огромни количества данни, за да се самопрограмира и да изгради още по-акуратен и проницателен алгоритъм. В основата си то е свързано с разпознаването на някакви шаблони.
Какво приложение има в маркетинга?
Стъпка 1: Събирайте
Данните ви вероятно са разпилени в няколко различни платформи. Сигурно имате натрупани архиви от информация за продажби, обслужване на клиенти и т.н. Първата стъпка към нейното имплементиране в смислена стратегия е събирането ѝ на едно място. По този начин ще имате възможност да видите цялостна картина на потребителите си и да можете по-проактивно да работите върху заводоляването на техните потребности.
Стъпка 2: Анализирайте
Веднъж щом съберете и интегрирате данните си на едно място, можете да започнете със забавната част – тестването на модела ви. За да го направите, ще трябва да започнете с модел, от който вече знаете резултата.
Например за да разберете кои ваши клиенти са склонни да се откажат от вас, ще ви трябва:
- Модел за учене: Установявате какъв резултат търси алгоритъмът ви. С нашия пример търсим клиентите с най-голяма вероятност да се откажат от нашите предложения.
- Тренинг ресурси: За да тествате алгоритъма, ще трябва да му дадете най-малко хиляда примера за потребители, които сте изгубили, и поне 1000 за потербители, които не сте. По този начин той ще може да оценява позитивното и отрицателното.
- Тестване за акуратност: Веднъж щом сте тествали алгоритъм с 2 хил. примерни потребители, ще искате да добавите още 1000 за всеки резултат, за да изпробвате точността и допълнително да подсилите моделите.
Стъпка 3: Активирайте
След като съберете, интегрирате и анализирате информацията и тествате модела, е време да предприемете действие.
За примера, който взехме ние, това ще е моментът за използването на новоизградения модел за машинно обучение с цел сегментиране на активната потребителска база на такава с висок, среден и нисък риск, в зависимост от вероятността от отказване от вашите предложения.
Джошуа ван де Брейк за Medium.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.