Шефът на Google не прави презентации с точки. И вие недейте

Шефът на Google не прави презентации с точки. И вие недейте

Google преосмисля всички свои продукти. Тя се придвижва от "mobile-first" свят, към "A.I.-first" свят, или бизнес, оглавен от изкуствения интелект. 

Това заяви преди дни главният изпълнителен директор на гиганта Сундар Пичай, по време на годишната й конференция за разработчици в Маунтин Вю, Калифорния.

Той направи презентация пред публиката. Самата му презентация пък показваше преосмисляне на традиционния стил на презентиране, посочват наблюдателите от Inc.com. 

Старши мениджъри и шефове в Google са споделяли, че визуалното разказване на истории играе важна роля за предаването на съобщения и послания според тях. Даже служителите на Google са обучавани да презентират в по-смел и по-свеж стил - да слагат по-малко текст и повече да залагат на изчистената визия на слайдовете за презентации. 

"Тъй като историите са най-добре разказвани чрез снимки, точките на презентиране (bullet points) и натежалите от текст слайдове все повече се избягват в Google", каза Пичай на конференцията. Неговите сладове са били забележително лишени от излишни детайли. Първото нещо, което се е забелязвало в презентацията му, е било голямото количество бяло пространство във всеки слайд. Също както професионалните рекламни дизайнери избягват да пълнят цялата страница с текст, така и Пичай е избрал да не утежнява възприемането на информацията от слайдовете му с излишни числа и думи. 

Изследвания от САЩ показват, че средно един слайд от презентация на PowerPoint съдържа 40 думи. В началото на презентацията на Пичай обаче, е имало не един, а 12 слайда, които да достигнат 40 думи. В тези слайдове е имало най-вече снимки и анимации, отколкото написан текст. Когато текстът се е появявал, той се е показвал само в няколко думи - за да опише сложена вътре снимка или илюстрация. 

Така например, първият слайд на Пичай е имал 7 лога - на основните продукти на Google (търсачката, YouTube, Android, др.). Следвал е текст "1 Billion+ Users" ("1 милиард+ потребители). Целта на слайда е била да обясни, че всеки от продуктите на Google може да привлече над 1 млрд. месечни потребители. 

Човешкият мозък не може да прави две неща едновременно. 

Пичай и дизайнерите на слайдове на Google създават приемливи за мозъка на публиката, "брейн-френдли" презентации.

Специлисти в областта на когнитивните науки повтарят открай време, че е невъзможно за нас хората да правим мултитаскинг, дори да си мислим, че можем. Мозъкът не може да върши две неща наведнъж и да го прави еднакво добре. Когато става дума за презентационен дизайн, не можем да четем текст на екрана и да слушаме какво ни казва говорителя пред него от сцената едновременно. Няма как да приемем заедно двата източника на информация. 

Биологът на Университета на Вашингтон Джон Медина е правил продължителни научни изследвания за убеждаването и как мозъкът поема информация. Неговият съвет е да се премахнат повечето PowerPoint добавки и да се започне с по-малко думи и повече снимки. В книгата си "Brain Rules" той казва: "Ние (хората - б.р.) сме невероятни в запомнянето на снимки. Чуйте едно парче информация и след три дни ще си спомняте само 10% от него. Добавете снимка, и ще си спомняте 65%". 

Така че, ако искате да създадете визуално интересни и запомнящи се слайдове, в малкото е многото. Експертът е областта на дизайн на слайдове Нанси Дуерте препоръчва следното правило на 3-те секунди: Ако публиката не разбере същността на един ваш слайд за 3 секудни, той е много сложен. "Мислете за слайдовете си като за билбордове", казва Дуерте. "Когато хората шофират, те само закратко отклоняват поглед от основния си фокус, който е пътят, за да обработят информацията от един билборд. По подобен начин вашата публика трябва да се фокусира стремително върху това, което казвате, поглеждайки само закратко вашите слайдове, когато ги покажете", продължава тя. 

Кога беше последният път, когато видяхте билборд с точки от текст за изреждане? 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ