Шестте задължителни позиции във всеки маркетинг екип

Шестте задължителни позиции във всеки маркетинг екип

Шестте задължителни позиции във всеки маркетинг екип

Компаниите назначават маркетинг мениджъри и очакват от тях да правят всичко. Проблемът е, че те не виждат, че маркетинговите екипи не могат да се състоят от един или двама души, когато един бранд иска да расте.

Изграждайки маркетинг екипа си, трябва да имате подходяща структура, за да бъдете успешни. Има няколко основни роли, от които се нуждаете в комуникационния отдел. Ето какво ви е нужно според Никол Рамирес и нейната публикация в Entrepreneur.

Стратегически лидер

Това на практика е треньорът на отбора. Имате нужда от някой, който може да насочи отдела в една посока, да постави цели и KPI.

Тези хора са отговорни за планирането и изпълнението на стратегии, което стимулира последователността на марката и увеличаването на приходите. Те управляват бюджетите, изчисляват възвръщаемостта на инвестициите, комуникират с други отдели в компанията и делегират задачи. Те са опитен стратегически маркетолог, който в идеалния случай е работил в множество аспекти на маркетинга.

Създател на съдържание

Той е отговорен за това да подсигури, че съдържанието съвпада с посоката на стратегията в общите инициативи, определени от стратегическия лидер.

Този човек трябва да има солиден редакторски опит и да планира съдържание за уебсайта, социалните медии, маркетинг материали, продуктови описания и още много. Друга важна част е писането за оптимизацията на търсачките (SEO) и оценяването на метриките на ангажираност, така че съдържанието да се създава според нуждите на бранда.

Графичен дизайнер

Той е отговорен за визуалната част на бранда онлайн и офлайн. Дизайнерът трябва да успява да следва спецификите на екипа и да показва инициатива в поднасянето на нови идеи. Освен технически умения в дигиталните платформи, този човек трябва да може да управлява времето и проектите си, за да спазва сроковете.

Уебсайт мениджмънт

Човекът, ангажиран с управлението на уебсайта, не е задължително да е уеб разработчик, но трябва да знае как да управлява системата, за да създава нови страници, промени в съдържанието и актуализации на уебсайта. Основни познания в HTML и CSS, както и SEO и анализ на уебсайтове, е изключително важно.

Този човек трябва да работи в тясно сътрудничество със създателя на съдържание и графичния дизайнер, за да увеличат трафика и ангажираността онлайн.

Социални мрежи

Твърде често задачите, свързани със социалните мрежи, се дават на някой от екипа и се размиват във времето. От съществено значение е да имате пълна социална стратегия и да поддържате социалните мрежи.

Отговорност на специалистите в това е да поддържат каналите в контекста на бранда, да увеличат ангажираността, да наблюдават коментарите и да определят тенденции за промяна на стратегията.

Мениджър на дигиталните канали

Това на практика е дигиталният ви маркетолог. Той трябва да определя най-добрите дигитални канали за бранда и да създава стратегия около тях. В зависимост от обема на работа те могат да се справят сами с каналите или да бъде наета външна агенция или друга трета страна, която да им помага.

Добре е този човек да има опит в дигиталните анализи и познания в платформите за дигитална реклама.

***

Тези позиции са в основите на изграждането на солиден маркетинг екип и всяка от тях може да бъде оптимизирана на базата на нуждите на дадена компания. За да е високо продуктивен, този екип трябва да работи заедно за постигане на общите цели и да се стреми към успех.

По материал на Никол Рамирес, специалист по дигитален маркетинг, за Entrepreneur

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ