По-важно от добрата стратегия

По-важно от добрата стратегия

Добрата корпоративна култура е значително по-важна от добрата стратегия, таланта, капитала, продуктите и бранда. Това смята Йон Ким, главният изпълнителен директор на платформата за работа Wonoro. Неговото твърдение важи и в условията на пандемия, дори двойно повече. Ето какво още споделя той в Quora.

„Когато помолите хората да ви опишат корпоративната култура, те често я асоциират с масите за тенис, джагите, безплатно кафе и закуска, зеления офис и т.н. Всъщност тя е част от ДНК-то на една компания. Тя е това, което правиш, когато никой не те гледа. За лидера в една организация е важно да постигне задоволителната корпоративна култура още в самото начало и да продължава да я налага с разрастването на бизнеса. Ето 4 начина да се изгради и ръководи културата на компанията.“

Включете всички от компанията в дефинирането на корпоративната култура

Когато хората усещат, че имат думата в дефинирането на това каква е корпоративната култура, е много по-лесно нейното изграждане. Ние отделяме един ден в годината, в който обсъждаме нашата култура. Ако смятаме, че определени ценности вече не отговарят на организацията ни, ги преразглеждаме и създаваме заедно нов набор от такива.

Когато назначавате, повишавате или се разделяте със служители, поставяйте корпоративната култура в центъра

Развитието на талантите от самото начало до края е една от най-важните задачи на мениджърите. Тук културата играе важна роля. Във Wonolo при интервю на нов потенциален служител част от настоящите такива оценяват дали ще се впише сред тях. Не става въпрос за харесване или нехаресване на кандидатите, а за това да сме сигурни, че пасват на ценностите на вече изградената в компанията общност.

Направете корпоративната култура повсеместна

В забързаната работна среда с постоянни промени е много трудно да си спомниш всички детайли от корпоративната култура. В такива случаи е важно да говорите за нея постоянно, когато се срещате със служителите, а и да я направите видима в офиса през останалото време. В нашия офис всичките ни ценности са по стените, във всяко кътче, така че хората постоянно да ги виждат и да си ги спомнят. Освен това, ежеседмично говорим за тях по време на оперативките.

Бъдете модел за подражание на корпоративната култура

Като мениджър на една организация, постоянно ще попадате в ситуации, в които останалите ще наблюдават какви решения взимате. Това дали самите вие се придържате към корпоративната култура също ще е под прицел. Преди известно време трябваше да реша дали да наема кандидат, който не отговаряше на една от културните ни ценности. Той обаче можеше да отстрани важен за организацията проблем, затова в крайна сметка го наех. Непосредствено след това не пропуснахме да се обосновем пред останалата част от екипа за решението си.

Корпоративната култура може да е мощно оръжие, но и щит при предизвикателствата, пред които се изправяте. Затова и нейното развиване и поддържане е от решаващо значение за успеха на компанията.“

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

The New York Times: Спецчасти на САЩ срещу гардове и агенти от Куба в опит да бъде отвлечен президентът Мадуро
Какво представлява Cloudflare и защо интернет се срина на 18 ноември?
31 декември и 2 януари ще бъдат неработни дни
Култовият екшън „Жега“ се завръща след 30 г. с вероятен състав Леонардо ди Каприо и Крисчън Бейл
Axios: САЩ и Русия тайно работят по нов план с 28 точки за уреждане на войната в Украйна
Математиката на отлагането
Партията на датския премиер загуби Копенхаген за първи път след повече от век
Милиардерът Илон Мъск е дарил 474 млн. долара за обучение, археология и еврейска оргнизация през 2024 г.