Новата икономика роди нови тенденции в монетизацията на приложенията

Новата икономика роди нови тенденции в монетизацията на приложенията

Пандемията от новия коронавирус е един от най-големите шокове в екосистемата на приложенията днес. Хората прекарват повече време на смартфоните си, а оттам харчат и повече средства, с което икономиката на приложенията продължава да се развива. С това растат и опциите по отношение на рекламата според доклад на платформата eMarketer.

Извънредната обстановка доведе до редуцирани разходи за реклама като цяло, което, от своя страна, повлия негативно и на растежа на инвестициите в реклами в приложенията. Същевременно се увеличи и преразпредели времето в социални медии, приложения за стрийминг на видео, игри, здраве, фитнес и новини.

[[{"fid":"364168","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":518,"width":500,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

Средно прекарано време от потребителите в САЩ в приложения и браузъри. /Източник: eMarketer

Създателите на приложения се сблъскват с нова икономика

Разработчиците трябва да създадат услуги, които хората искат да използват, но се сблъскват с външни ограничения, включително по отношение на физическото и икономическото благосъстояние на потребителите, системните правила и регулациите на правителствата, които засягат това как приложенията могат да генерират приходи. Напоследък нито един друг фактор не е повлиял на тази индустрия по-остро от пандемията, която е ускорила и преразпределила използването на приложения.

Докладът разглежда три основни промени, засягащи разработчици и рекламодатели: пандемията от новия коронавирус, промените в потребителските предпочитания за плащането за приложения, както и iOS 14, която включва нови правила за рекламодателите, които към момента се предвижда да влязат в сила в началото на 2021 година.

  1. Пандемията ни накара да прекарваме повече време в приложенията, но не повсеместно.

Приложенията, свързани със социалните медии, стрийминга на видеа, гейминга, новините, образованието, бизнеса и личните финанси бележат значителен скок в трафика, докато при тези за пътуване се наблюдава спад. Рекламните пласменти по света са се увеличили със 70% през първата половина на 2020 гдина според App Annie, въпреки че приходите растат с много по-малък темп заради ниското търсене сред рекламодателите.

  1. Покупките, осъществявани в приложения, както и абонаментите бележат силен ръст през последната година.

Хибридните реклами и т.нар. IAP модели са се разпространили през последните няколко години, но през третото тримесечие на 2019 година тенденцията започна да се обръща. Абонаментите са нараснали бързо, което за рекламодателите означава, че ще трябва да търсят най-добрите резултати в рекламните формати, които не отклоняват от потребителското изживяване.

  1. iOS 14 ще въведе система за проследяване на данни, която все по-вероятно изглежда да трансформира мобилния маркетинг.

Намалената прецизност на рекламите ще ограничи тяхната ефективност и вероятно ще доведе до спад в CPM (cost per mille) рекламите. Това ще направи избора на рекламни формати още по-важен фактор.

Промениха ли се предпочитанията на потребителите за различни стратегии за монетизация?

Потребителите са по-склонни да се регистрират за абонаменти и приемат хибридни модели на монетизация – комбинация от покупки в приложения и реклами в приложения. Хибридните модели правят по-важно за разработчиците и рекламодателите да доставят реклами, базирани на типа потребител, който използва едно приложение.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ