5 сериозни грешки в работата със социалните мрежи

5 сериозни грешки в работата със социалните мрежи

Социалните мрежи безспорно са страхотен комуникационен инструмент. Но подходът към тях има своите специфики.

Ако се занимавате с PR и комуникации и вашата компания има присъствие в тях, моля, отделете няколко минути, за да се уверите, че не допускате някоя от следните пет грешки:

1. Преработвате малко прессъобщенията, после ги пускате във Facebook, Twitter

Дано да не ви е хрумвало подобно нещо. Маркетинговите професионалисти не бива дори да си помислят да вземат едно “скучно” съобщение и в този му вид да го предложат на аудиторията в социалните мрежи.

Не е хубаво просто да пуснете заглавието като туит, или обновен статус във Facebook. Ако случайно правите това, моля, спрете. Това е сигурен начин да накарате вашите приятели и последователи да избягат от вас.

Това, което е добре да направите, е да привлечете вниманието на целевата си група към съобщението, като й зададете въпрос, обвързан с темата. Може да акцентирате върху някоя ключова дума и да оформите дискусия около нея. Един от вариантите е да прикачите линк към съобщението си. Важното е максимално да се възползвате oт възможността да общувате директно с хората по един по-различен, по-приятелски и близък до тях начин.  

2. Поддържате формален стил на общуване (все едно сте на заседание на борда на директорите)

Поставете се на мястото хората в Twitter, Facebook или в някой известен блог. Сега се опитайте да чуете отстрани строгия си, далечен, формален корпоративен тон, който обяснява за... социалната политика на компанията.

Нещо не е наред, нали? Нормално, просто не става така. В социалните мрежи стилът е друг.

Разбира се, вие искате да поддържате определен имидж, но инструментите за това са различни. Трябва да въвлечете приятелите си във Facebook в диалог. Попитайте ги какво ги вълнува. Няма нищо лошо, ако нещата са по-лични. Ако само се опитвате да продадете на хората нещо, това ще ги отблъсне.

3. Използвате социалните мрежи само за да излъчвате някакво послание, но не и да получавате обратна връзка

 

Всъщност красотата на социалните мрежи е да усетите пулса на времето. Да имате по-истински и жив контакт с хората, да получите техните безценни мнения и коментари. Те ще ви помогнат да набележите най-правилните стъпки за успешно развитие на бизнеса ви.

Във Facebook всяка компания може на седмична база да се допитва да потребителите си, да проучва мнението им за нови продукти, които разработва, за начини, по които може да подобри услугите си. Хубаво е "да се изцапате малко", да поразпитате хората в дълбочина, да сте готови да понесете и някоя друга критика. В противен случай просто нямате място в дискусията. Важно е да разберете какво наистина кара хората да избират вас и да знаете кое отблъсква тези, които не са ви предпочели. Бъдете отворени за отговорите.

4. Работата със социалните мрежи е отделна позиция в компанията ви

Ако все още си мислите, че мрежите са много подходящи за наемане на отделно попълнение в екипа ви - може би младеж, който и без това си пада по модерни технолгии, съжаляваме, че трябва да ви го кажем, но така напълно ще пропуснете възможностите, които ви предлагат сайтовете.

От PR и маркетинг специалистите вече се очаква да имат базови познания и разбиране за това как функционират социалните мрежи. Това разбира се, не означава, че ще трябва да прекарват целия си работен ден във Facebook. Но адекватното онлайн присъствие е важно. Не може отделен човек в компанията да се занимава със социалните мрежи, като същевременно кампанията инвестира големи бюджети в телевизионна реклама например. 

5. Присъединили сте се към социалните мрежи без ясна стратегия

Има ли резултат от вашето присъствие там, успявате ли да ангажирате хората с коментари, споделяне, харесвания и т.н.? Като начало, трябва да се върнете назад във времето и да си отговорите на въпроса защо сте онлайн?

Преди да започнете да избирате коя от всички безброй апликации е най-подходяща за вашата марка, си помислете внимателно дали присъствието ви в социалните мрежи в момента отговаря на корпоративните цели, ценности, мисия, на характера на вашите марки. Колко често и как ще ангажирате потребителите си посредством мрежите, доколко те са смислени и подходящи за вашия бизнес.

Отговорите си на тези въпроси и те ще ви помогнат да решите коя медия е най-подходяща за бизнеса ви. Преди всичко, още преди да направите своята първа крачка в посока на развитие на присъствието си в социалните медии, трябва да имате ясни цели и стратегия.

Източник: TheBalance.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ