Asana - един стартъп за милиарди

Asana - един стартъп за милиарди

Кои са водещите технологични платформи в света с най-бързо развитие в момента?

Една от тях определено е Asana - софтуерният стартъп за работно сътрудничество, поставяне на задачи, организация и продуктивност, който днес е един от най-развиващите се бизнеси в Европа. Изданието Business Insider разказва историята на възхода му и посочва каква е стратегията му за в бъдеще. 

Преди дни Asana обяви, че е регистрирала годишни приходи от 100 млн. долара. Компанията е основана от един от създателите на Facebook - Дъстин Московиц. Тя се развива до увеличение на приходите с 90% спрямо предходната година и е имала 8 поредни тримесечия на върхов растеж. Днес съществуват над 60 000 фирми и организации, които плащат, за да работят с нейната платформа. Служителите ѝ са 450 и са разположени на различни места по света. От компанията посочват, че инвеститорите ѝ обръщат внимание. Този стартъп бе оценен на 1,5 млрд. долара през декември 2018 г. по време на инвеститорското му предлагане, в което Asana събра 50 млн. долара. 

Част от растежа на Asana със сигурност произлиза от международния фокус на бизнеса. Московиц сподели пред Business Insider, че вижда повече възможности за развитие в Европа през тази година в сравнение със САЩ и Азия. 

В момента Asana има около 50 служители в Дъблин, които поддържат европейския ѝ пазар и наскоро е отворила офис в Сидни - там служителите ѝ ще предлагат поддръжка на услугата ѝ за Австралия и Азия.

Миналата година Asana работи по превода на продукта си на испански език, немски език, португалски език, френски език и японски език. 

"Голяма част от растежа всъщност бе задвижен от растеж международно, но ние се разрастваме дори по-бързо в Европа", коментира Московиц, който работи като главен изпълнителен директор на Asana. "Ние преведохме на чужди езици продукта и това го направи достъпен до голям дял от света. Освен това установяваме присъствието си глобално", казва той по отношение на стратегията за равитие. 

Главният маркетингов директор на Asana Дейв Кинг споделя, че над половината от бизнеса ѝ в момента произлиза от страни извън САЩ. 

След като стартира два успешни продукта през 2018 г., Asana обяви, че планира тази година да задълбае дори повече в определени сектори. Тя представи продукт, който е предназначен специално за маркетингови и криейтив екипи. 

Тъй като корпоративните маркетингови отдели са нагърбвани със задачата да произвеждат все повече видове съдържание за рекламни кампании, Asana позиционира своята платформа за онлайн сътрудничество като начин да се излъчва на живо работата на маркетолозите. 

"Има голям преход в момента с мобилната и дигиталната епоха, в който тези екипи се очаква да поставят повече съдържание по-бързо", коментира Кинг. "Странно, но е факт, че зад някои от най-известните брандове в света стоят наистина ужасни електронни таблици и никога несвършващи имейл вериги. Никога не е имало система за тях, с която да управляват процесите си", продължава той. 

Московиц казва, че Asana все още има много работа по отношение на растежа и достигането до повече клиенти в международен план. По-късно тази година компанията планира да открие цеентър за данни във Франкфурт и да разшири екипа си от 450 на 700 души по света. В това се включва и удвояване на размера на офиса в Дъблин, тъй като се вижда, че услугата има особено голям растеж в Европа. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ