Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Добра година за рекламните инвестиции в България. Ръст - три пъти по-голям от глобалния!
Ръстът на глобалните рекламни инвестиции през 2019 се забавя, но в България остава стабилен и се запазва на високи нива. Това сочат най-новите данни от актуализираната прогноза за развитието на рекламния пазар в световен мащаб, които Глобалната комуникационна група Dentsu Aegis Network публикува тази седмица.
3,6% ръст на рекламните инвестиции за 2019 се очаква в световен мащаб, докато за България прогнозата е за 9,5%, смятат анализаторите.
Глобалният ръст бе 4,1% през 2018 г. Посочените 3,6% са по-ниска цифра спрямо януарската прогноза и отразяват ефекта за индустрията от бавния старт на годината по отношение на икономическия растеж.
Въпреки забавянето на темпа на растеж, очакванията са индустрията да въстанови и ускори ръста си до 4.1% през 2020 г., благодарение най-вече на Европейското първенство по футбол, Летните олимпийски игри в Токио и Президентските избори в САЩ.
За разлика от тенденциите в световен мащаб, в България темпът на нарастване на рекламните инвестиции остава стабилен и близо три пъти по-висок от глобалния, посочват от Dentsu. У нас не се очаква промяна на годишна база с прогноза от 9.5% ръст през 2019 г. спрямо 9.1% през 2018 г.
Запазва се тенденцията дигиталните медии да са основният двигател за растеж на инвестициите, както в световен мащаб, така и у нас. Предвижда се глобално те да нараснат с 11.5% на годишна база през 2019 г., а през 2020 г. да достигнат 45% от общите рекламни инвестиции.
У нас прогнозата е онлайн рекламата да спечели близо една четвърт от общите рекламни инвестиции през 2019 г, а през 2020 – да го надмине. Делът на телевизията в общите рекламни инвестиции през тази година остава 55%. Тенденцията за постепенно и плавно преразпределение на разходите от ТВ към дигитални медии средно с процент – процент и половина на година – най-вече към онлайн видео – ще остане валиден и през 2020 г.
През 2019 г. мобилната реклама и онлайн видеото се превръщат в основните двигатели на ръста на дигиталните медии. Прогнозата сочи, че близо 1/3 от глобалните онлайн инвестиции ще бъдат доставени през мобилна реклама, а в България за втора поредна година тя ще задмине разходите за дисплей, достигайки над 46% от общите дигитални иннвестиции. През 2020 г. се предвижда мобилната реклама "да отхапе" над 50% от онлайн разходите за реклама на пазара у нас.
Ето и обобщение на най-важните очаквани медийни тенденции:
- Глобалните медийни инвестиции ще достигнат 609.9 милиарда щатски долара, отбелязвайки ръст на годишна база от 3,6% през 2019 г.
- Дигиталните медии остават основния двигател на растеж за медийните инвестиции и се очаква техният дял да достигне 41.8% от общите разходи за реклама в световен мащаб през 2019 г. (увеличение спрямо прогнозата от налаото на годината).
- Онлайн видеото (20.5%) и социалните медии (19.8%) са най-бързо развиващите се дигитални канали, чийто ръст се задвижва най-вече от употребата им през мобилни устройства. Развитието на 4G и 5G ще играе основна роля за ръста на консумацията на съдържание през мобилни устройства, защото ще позволи много по-бърза обработка на съдържанието за жадния за данни краен потребител, и много повече възможности за предоставяне на иновативно съдържание от страна на брандовете.
- Рекламата през мобилни устройства остава най-бързо развиващата се платформа, като се очаква през 2019 г. тя да нарасне с 21,4%.
- Paid serach също показва непрекъснат растеж и е с най-голям дял в общите дигитални рекламни инвестиции в световен мащаб. Основната причина за това през 2019 г. са новъведенията от страна на Amazon в search advertising.
- Ръстът на инвестициите в телевизия пада по-бързо от предварителните прогнози. През 2019 г. с -0,1%, като през 2020 г. прогнозата е растежът да се възстанови с 0,6%.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.