Добра година за рекламните инвестиции в България. Ръст - три пъти по-голям от глобалния!

Добра година за рекламните инвестиции в България. Ръст - три пъти по-голям от глобалния!

Ръстът на глобалните рекламни инвестиции през 2019 се забавя, но в България остава стабилен и се запазва на високи нива. Това сочат най-новите данни от актуализираната прогноза за развитието на рекламния пазар в световен мащаб, които Глобалната комуникационна група Dentsu Aegis Network публикува тази седмица.

3,6% ръст на рекламните инвестиции за 2019 се очаква в световен мащаб, докато за България прогнозата е за 9,5%, смятат анализаторите. 

Глобалният ръст бе 4,1% през 2018 г. Посочените 3,6% са по-ниска цифра спрямо януарската прогноза и отразяват ефекта за индустрията от бавния старт на годината по отношение на икономическия растеж.

Въпреки забавянето на темпа на растеж, очакванията са индустрията да въстанови и ускори ръста си до 4.1% през 2020 г., благодарение най-вече на Европейското първенство по футбол, Летните олимпийски игри в Токио и Президентските избори в САЩ.

За разлика от тенденциите в световен мащаб, в България темпът на нарастване на рекламните инвестиции остава стабилен и близо три пъти по-висок от глобалния, посочват от Dentsu. У нас не се очаква промяна на годишна база с прогноза от 9.5% ръст през 2019 г. спрямо 9.1% през 2018 г.

Запазва се тенденцията дигиталните медии да са основният двигател за растеж на инвестициите, както в световен мащаб, така и у нас. Предвижда се глобално те да нараснат с 11.5% на годишна база през 2019 г., а през 2020 г. да достигнат 45% от общите рекламни инвестиции.

У нас прогнозата е онлайн рекламата да спечели близо една четвърт от общите рекламни инвестиции през 2019 г, а през 2020 – да го надмине. Делът на телевизията в общите рекламни инвестиции през тази година остава 55%. Тенденцията за постепенно и плавно преразпределение на разходите от ТВ към дигитални медии средно с процент – процент и половина на година – най-вече към онлайн видео – ще остане валиден и през 2020 г.

През 2019 г. мобилната реклама и онлайн видеото се превръщат в основните двигатели на ръста на дигиталните медии. Прогнозата сочи, че близо 1/3 от глобалните онлайн инвестиции ще бъдат доставени през мобилна реклама, а в България за втора поредна година тя ще задмине разходите за дисплей, достигайки над 46% от общите дигитални иннвестиции. През 2020 г. се предвижда мобилната реклама "да отхапе" над 50% от онлайн разходите за реклама на пазара у нас.

Ето и обобщение на най-важните очаквани медийни тенденции:

  •  Глобалните медийни инвестиции ще достигнат 609.9 милиарда щатски долара, отбелязвайки ръст на годишна база от 3,6% през 2019 г.
  •  Дигиталните медии остават основния двигател на растеж за медийните инвестиции и се очаква техният дял да достигне 41.8% от общите разходи за реклама в световен мащаб през 2019 г. (увеличение спрямо прогнозата от налаото на годината).
  •  Онлайн видеото (20.5%) и социалните медии (19.8%) са най-бързо развиващите се дигитални канали, чийто ръст се задвижва най-вече от употребата им през мобилни устройства. Развитието на 4G и 5G ще играе основна роля за ръста на консумацията на съдържание през мобилни устройства, защото ще позволи много по-бърза обработка на съдържанието за жадния за данни краен потребител, и много повече възможности за предоставяне на иновативно съдържание от страна на брандовете.
  •  Рекламата през мобилни устройства остава най-бързо развиващата се платформа, като се очаква през 2019 г. тя да нарасне с 21,4%.
  •  Paid serach също показва непрекъснат растеж и е с най-голям дял в общите дигитални рекламни инвестиции в световен мащаб. Основната причина за това през 2019 г. са новъведенията от страна на Amazon в search advertising. 
  •  Ръстът на инвестициите в телевизия пада по-бързо от предварителните прогнози. През 2019 г. с -0,1%, като през 2020 г. прогнозата е растежът да се възстанови с 0,6%.
Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 21 март. Световен ден на поезията и гората, Международен ден на кукления театър
Видео платформата на Безос плати на Мелания Тръмп 28 млн. долара за филм за нея
Парламентарната група на МЕЧ се разпадна
Тръмп подписва указ за разпускане на министерството на образованието на САЩ
Радостин Василев: Групата на МЕЧ не се е разпадала, даваме Наталия Киселова на прокуратурата
Bloomberg: Франция и Италия блокираха нов пакет от помощи за Украйна 
Най-голямата компания за фотоволтаични централи в България консолидира финансовите си отчети по нов начин
Учредиха първата асоциация на създателите на съдържание