Ценни съвети за обслужване на клиенти

Ценни съвети за обслужване на клиенти

Няма по-добро време да се подобри потребителското обслужване от сега, веднага и днес! Начинът, по който лицата на фирмата ви се отнасят към клиентите, определя растежа на вашия бизнес, без значение дали сте компания, ориентирана към продуктите или към услугите. Дори без значение дали контактувате директно с клиенти или с друг бизнес.

Тук следват няколко важни препоръки как да подобрите удовлетворението на клиентите и лоялността им, изброени от авторите в сайта Marketing.About.

Първото впечатление е от значение. То създава сцена и атмосфера за преживяването на клиента, а именно - неговата покупка. Може да дойде от телефонно обаждане, имейл или от посещение в мястото за правене на бизнес. Уверете се, че предоставяте най-доброто възможно начало за стартирането на този контакт. Инструктирайте хората, които работят директно с клиентите винаги да се представят лично, да бъдат позитивни и да изглеждат максимално искрени като демонстрират желание винаги да помогнат.

Не се потапяйте напълно в дигиталния свят. Разбира се, имейлът е доста удобна форма на контакт, но ако имате възможност, не се крийте зад него.  Вдигнете телефона и отговорете на обажданията.

Отнасяйте се към клиентите така, както искате да се отнасят към вас. Истина е, че всичко се връща.

Продължава на страница 2.

Бъдете инициативната страна. Не чакайте, докато някой ви помоли за помощ. Питайте потенциалните си клиенти как можете да им бъдете полезни.

Тонът на гласа е всичко. Това правило се отнася както до телефонните разговори, така и до диалога лице в лице. Важно е хората ви да поддържат тона си под контрол. Често се оказва, че служителите изглеждат изнервени, обезпокоени или разгневени само заради тона, с който разговарят. Разбира се, те не биха могли да контролират всяко свое състояние. В случай, че не са в настроение, заслужават почивка или поне да се оттеглят за малко, докато се овладеят.

Не отговаряйте на странични телефонни обаждания, докато клиентът е пред вас.

Бъдете фирма, която търси начин да открие отговора. Служителите ви никога не бива да казват „Не зная“, освен ако тази реплика не е последвана от „Но ще разбера за вас“.

Реванширайте се за грешките. Случва се всеки да сгреши. Никога няма да сме съвършени, така че винаги бъдете склонни да се извинявате и да се реванширате за създалата се ситуация. Уверете клиента, че ще се погрижите за него. Важно е той да ви даде още шансове в бъдеще.

Далеч от очите, но не и от ума. Ако продължите контакта си с човека, след като е купил ваш продукт, вие ясно му казвате, че ви е грижа за него. Създайте програма за продължаваща връзка. Това е чудесен начин да изградите лоялност и да увеличите потенциала си (и продажбите).

Извървете километър повече. Направете някакво допълнително усилие за клиентите. Съчетайте го с личното общуване, което в много от случаите при търговията и продажбите липсва в комуникацията с хората. Така ще оставите трайно впечатление.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Израелският кабинет по сигурността одобри план за превземане на град Газа
От днес цените вече трябва да са изписани и в лева, и в евро
Сигнал за опасност: Коралите в Големия бариерен риф в Австралия избледняват рекордно
Антирекорд: Населението на Япония е намаляло с 900 000 души за една година
На днешната дата, 8 август. Имен ден празнуват Емилиан, Емилиян, Емилия
Прости стъпки, с които да преодолеете съмненията в себе си на работното място
Зам.-министър Барбалов: Очакваният спад в българския износ за САЩ заради новите мита е около 32,8%
Цените на петрола са се насочили към най-големия седмичен спад от юни насам