Гаф? Не, чаша за над 2 млрд. долара!

Гаф? Не, чаша за над 2 млрд. долара!

Светът е отправил поглед към най-гледания сериал в момента - "Игра на тронове" и осмия му, последен сезон. И без да споменаваме съдържанието, ще отбележим само, че както стана ясно за мнозина от феновете, в четвъртия епизод на сезона се появява за изненада чаша за кафе. Чашката с пластмасово капаче е поставена върху масата пред Денерис Таргариен в една от сцените. Тя беше бързо забелязана от наблюдателните фенове въпреки че се вижда малко замъглено. Завихри се голяма дискусия дали това е платено продуктово позициониране в полза на... Starbucks.

Не, не е. Чашата е била забравена случайно от член на снимачния екип и е влязла в кадър - това заявиха от сериала. Starbucks не е плащала за поставянето ѝ, твърдят те. В понеделник от HBO потвърдиха пред изданието Insider, че става дума за забравена чаша на хората, които осигурявали храна и напитки на актьорите и екипа по време на снимки. От телевизионния канал дори се пошегуваха, че поставеното лате пред Денерис било грешка: "Тя беше поръчала билков чай".

Но да погледнем нещата от маркетингова гледна точка. Независимо дали е случайно забравена, стояща неестествено чаша в обстановката на фентъзи сериала или нещо, което е било забелязано на големите екрани за монтажа, но все пак оставено така, това бе голяма маркетингова акция в полза на бранда Starbucks. След случая с "грешката" се завихриха множество коментири и внимание към него в социалните мрежи и от уста на уста. Цялото това "шумене" се равнява на една глобална PR кампания на стойност над 2 млрд. долара, посочи в материал Business Insider.

Стейси Джоунс, главен изпълнителен директор на маркетинговата агенция Hollywood Branded, специализирана в продуктовото позициониране, коментира пред INSIDER, че Starbucks би трябвало да плати от 250,000 до $1 милион, за да бъде оставена една от чашите ѝ пред Майката на драконите, ако можеше това да се случи. 

 

"Ако разглеждаме това в общ план и сравняваме "Игра на тронове" с другото най-гледано съдържание, което е налично, става дума за продуктово позициониране в диапазона на от 250 000 до 1 млн. долара, при което продуктът е поставен пред много централен персонаж в сюжета", коментира Джоунс. Тя обаче отбеляза, че по принцип HBO не приема пари от рекламодатели за поставяне на обекти в съдържанието, защото според политиките ѝ нейните абонати плащат за телевизионно и стрийминг преживяване без реклами. 

Използвайки данни от платформа за медиен мониторинг на име Critical Mention, Джоунс изчислява, че цялостната PR стойност за Starbucks от показването на чашата в епизода на сериала е някъде в диапазона на 2,3 млрд. долара. И тази сума се покачва. "Това беше една от най-големите и най-позитивни пиар стойности в историята на рекламата", коментира още Джоунс. 

По думите ѝ фактът, че всички предполагат, че чашата е на Starbucks, макар че в кадрите не се вижда лого на компанията, е отлично свидетелство за стойността на бранда Starbucks. 

 

 

Говорител на MarketWatch пък заяви, че туитовете в Twitter, свързани със Starbucks, са били излъчвани с 10 пъти по-висока скорост от средната им за час в понеделник сутринта, след излъчването на епизода. 

Изпълнителният продуцент на "Игра на тронове" Бърни Колфилд се извини пред WNYC в понеделник, шеговито добавяйки: "Вестерос е първото място (в сериала), което всъщност има Starbucks".

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Путин : Всички западни войски в Украйна ще бъдат легитимни цели за Москва
Управителят на Датската централна банка призовава сънародниците си да обмислят въвеждане на еврото
ЕС обяви план да не купува нито една молекула газ от Русия
Премиерът Желязков пред Антонио Коща: Решението на българския парламент е да не изпращаме войски в Украйна
Мъск твърди, че роботите Optimus ще спасят Tesla. Много от тях обаче все още не работят
Шефът на НАТО предупреждава, че Китай и Русия се готвят за „дългосрочна конфронтация“
На днешната дата, 5 септември. Имен ден празнуват Захари, Захария, Захарина, Зара, Елисавета
Борисов лобира за единен кандидат за президент на дясноцентристките партии