Как числата унищожиха творчеството в рекламата

 Как числата унищожиха творчеството в рекламата

Твърде малко клиенти в по-малките икономики. Борба за едни и същи рекламодатели. Рекламните агенции, работещи в неголемите европейски пазари са изправени пред това предизвикателство, в съчетание и с друга особеност на средата - изискването за количествено измерване, което да потвърждава успеха на кампаниите и възвръщаемостта на инвестицията (ROI).

Ето защо рекламата не е това, което беше. Добрият стар бизнес на творчеството от 90-те вече отдавна не съществува, покосен от технологиите и числата. 

Също така, когато икономиката отслабва поради някаква причина - криза, лошо състояние на съседна държава с важни международни клиенти или "мъртъв" летен сезон, маркетолозите стават нервни. Когато продажбите спаднат, клиентите на агенциите спират да оценяват творческите идеи и се взират в цифрите и числата, припомня електронното издание Advertising Age.

"Както видеото уби радио звездите, така цифрите убиха творчеството в рекламата", посочват авторите на изданието.

Повечето агенции днес съсредоточават усилията си да помагат на клиентите да приспособят проектите си към новите технологии - за по-добра връзка с потребителите, както и да развиват мощни и бързи инструменти, с които да привлекат повече хора към продукта си.

Но работата е там, че творчеството в рекламата, както си беше през 90-те години, не се измерва в количество. Много компании, подплашени от кризи, забравиха, че не е нужно да достигнат до възможно най-много потребители за да продават повече, а да докоснат истински ключовата си аудитория, коментират още от AdAge.

Това се постига с креативни идеи. А когато маркетинговата стратегия е базирана изцяло на числа, творците губят желание да хабят време за креативност.

Много лесно забравихме, че марките не се измерват само в пари, а изграждат емоционални връзки с клиентите си. Те са "прилепчиви", както ги описва Малкълм Гладуел в книгата си "Повратната точка".

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Изненадващ ход: Путин се е обявил за "нулево" обогатяване на уран от Иран
Приходите от мита в САЩ достигнаха нов рекорд за една фискална година
Реакции от Европа след обявените американски мита от 30%
Фицо: Словакия е готова да подкрепи новия кръг от санкции срещу Москва, ако няма да пострада от спирането на руския газ
Времето: Слънчево с температури до 37 градуса
Брюксел планира нов данък за големите компании, за да увеличи бюджета на ЕС
Как да подлъжете нервната си система да се успокои, когато сте стресирани на работа?
Министерството на здравеопазването дава препоръки за безопасно хранене през летните месеци