Тест, тест, пак тест и удар в десетката!

Тест, тест, пак тест и удар в десетката!

Как влияе на продажбите в интернет визията на вашия сайт? На този въпрос са посветени множество материали с препоръки. Всички те се съгласяват, че един от важните аспекти на сайтовете е цветът. 

Понякога дори малките промени могат да се окажат от голямо значение, коментира в изданието Entrepreneur специалистът по маркетинг Дейвид Кар.

Като едно от силните доказателства в тази посока той сочи опита на старши мениджъра по маркетинг Бен Уил на сайта A Place for Mom. Само промяната на цвета на шрифта на страницата за обратна връзка вдигнала с над 6% числото на посетителите, които не само разглеждат сайта, но и си правят труда да попълнят анкетата – нещо, което е далеч по-трудно постижимо във виртуалния контакт с клиенти.

Всъщност, този пример е част от дълготрайна, много резултатна стратегия на маркетинг-мениджъра Бен Уил. Преди да разпространи всяка замислена от него промяна в сайта, той винаги я тества при малка група посетители. Системното провеждане на такива тестове в крайна сметка увеличило клиентите на сайта с 40%.

Какъв е "номерът"? Уил всъщност е използвал проверен във времето научен подход към маркетинга, известен като "тест А/Б". Същността на метода била, че всеки работен вариант се проверява чрез реакциите и отношението на малка група посетители, а след това този, който е предизвикал най-голям интерес, се включвал в окончателния дизайн.

Най-добре е тестовете да се провеждат на страниците, където отвеждат линкове от банери и рекламни послания, но са уместни и на всички други места, където очаквате от посетителите определени действия, съветват маркетолозите с опит.

За анализирането на резултатите е добре да разполагате със статистически инструмент, който вече предлагат доста софтуерни компании по света. Така поне постъпва и нашият герой Бен Уил, който в крайна сметка установява, че за страниците с обратна връзка например най-подходящи са сигналните цветове.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ