Един текст за първокурсниците "Маркетинг"

Един текст за първокурсниците Маркетинг

Един текст за първокурсниците "Маркетинг"

Кариерата в полето на маркетинга обикновено е приятна професионална ориентация, с много офисна работа и може да има голяма доза забавление в нея.

Комуникира се с много на брой, все интелигентни хора. Работата е чиста и корпоративна. Повечето хора, които работят в маркетинга ще ви кажат, че професията им осигурява предизвикателството, което винаги са искали. Причината е, че да работиш това означава да бъдеш в среда, която непрекъснато се променя. Винаги се появяват нови техники за научаване, примери за изследване и стратегии за изпробване.

Искате да работите като маркетинг специалист? Имате ли това, което е необходимо?

● Можете ли добре и ясно да комуникирате мислите си и идеите си както писмено, така и говоримо?

● Можете ли да организирате и интерпретирате накратко сложен комплекс от данни?

● Бива ли ви в измислянето на нови идеи? Можете ли след това да ги опишете вдъхновяващо, а накрая и да ги претворите в събитие?

Ако притежавате изброените дотук качества, имате шанс да се надявате на успешна кариера в маркетинга. Тази област предлага няколко възможности за специализирано развитие, така че ще можете да изберете онова, което отговаря в най-голяма степен на интересите ви, ценностите и личния ви стил.

В случай, че изучавате специалността „Маркетинг“, вероятно имате възможност да натрупате начален опит като стажувате или участвате доброволно в групови проекти, където можете да се учите в крачка. Други примерни начални стъпки, включват участието в пазарно изследване за голяма компания, промотирането на продукти, прекарването на време в разглеждане на потенциални разходи, цени и пазарни изследвания за услуги или програми. Важно е да научите как да изследвате потенциала на дадена потребителска база, използвайки наличните данни. Трябва да знаете също кои са основните правила в организирането на промоционална кампания, която цели да популяризира дадени нови услуги. И да изготвяте маркетинг план за глобален бизнес.

Възможно е обаче да ви тревожи въпросът: Ами ако нямам университетска диплома по маркетинга?

Не се тревожете за това. Статистиките в повечето развити икономики са доста окуражаващи в това отношение. В САЩ например около 1/3 от работещите маркетинг специалисти са завършили бизнес науки. По-малка част от тях имат диплома по някакъв модерен чужд език. Още по-малко са тези, които са завършили английска филология, други - история, психология, география, биология, икономика или право, химия или математика. Има даже и физици.

И така, след като Надеждата е с вас, кое да вземете със себе си, преди да прекрачите прага на компанията? Ще са ви необходими решителност и търпение. Много е вероятно да откриете, че стартът в маркетинга ви поставя във входящата позиция на асистент пазарни изследвания, купувач на вестници, стажант общо управление или участник в програма за обучение на завършили маркетинг. Ако истински желаете да работите това и ви харесва обаче нищо няма да може да ви спре. Успех!

Препоръки на Лаура Лейк в marketing.about.com (сега, The Balance.com)

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ