Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Една лоша опаковка може да зачеркне дълга бизнес история
Необмислената визия на един продукт е достатъчна да съсипе цяла компания. Една лоша опаковка може да зачеркне дълга бизнес история.
Въпреки че на пръв поглед тези особености в предлагането не изглеждат да са най-важното за оцеляването на фирмата, те могат да бъдат от решаващо значение.
„Предприемачите трябва да помислят хубаво за стойността на дизайна преди да започнат да правят планове”, казва Ян Хабракен – основател на нюйоркското дизайн студио FormNation. По думите му във вида на продукта има две водещи характеристики – красота и функционалността. Той припомня три основни причини защо дизайнът е толкова важен.
1. Начинът, по който компанията представя продуктите си, показва на клиентите коя е тя. „Логото, опаковката и типа на продукта комуникират съобщение за компанията ви”, казва маркетинг експертът. „Те определят как клиентите ви възприемат”, допълва той. И посочва за пример отличника в областта на дизайна, който изгради целия си мегабизнес въз основа на него – Apple. „Погледнете MacBook или iPod. Всичко в тях е спретнато и подредено. Оставя впечатлението, че Apple е компания на ефективността и качеството”, казва Хабракен.
2. Естетичният вид повишава продажбите. Красивата среда, в която се продава продуктът и изисканата опаковка са доказан инструмент за повлияване на решението за покупка на хората. Така например изследване на Университета на Мисури показа, че помещението за изчакване преди настаняване в ресторантите влияе на желанието на хората, които чакат, да останат и все пак да отделят от времето си, за да се сдобият с маса и да вечерят там. Ако тази зона е неприветлива, потенциалните клиенти бързо се отказват от намерението си да вечерят на това място и там да похарчат парите си. А може би и да се върнат.
Нестандартната форма на залите и стаите, начупените ъгли на стените и декоративните елементи подобряват потребителското изживяване в магазините, където хората са приканвани да си купят даден продукт. Физическото местонахождение, където човек попада, е ключово за склонността му да потребява. Маркетинг материалите, които се показват в магазините, също. Затова е важно бизнесът да обмисли идеи и да инвестира в хора, които да освежават вида на пространствата, в които той продава. Включително, ако тези места са виртуални.
3. Ефективният дизайн намалява неяснотата сред клиентите. Хабракен казва, че нещата, които ни дразнят в живота, често са тези с лош дизайн. Мениджърите трябва да обръщат внимание на коментарите и оплакванията от клиенти. Важен съпътстващ елемент към добрия дизайн е представянето на ясна и логично написана информация за употребата на продукта. Този фактор на влияние върху потребителското впечатление не бива да се подценява.
От списание Entrepreneur онлайн
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.