Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|По едно число на слайд - правилото на Apple
Ако ще правите презентация, винаги имайте едно наум, че аудиторията ви е претоварена с данни, числа и статистика, които достигат до нея в ежедневието ѝ.
Докато гледат презентацията ви, хората със сигурност не искат да бъдат бомбардирани от още числа. Но в повечето случаи не можете да избегнете смислените статистически данни, които да представят доказателства за вашата оферта или стойността на вашето предложение. Какво да се предприеме?
Експертите, които проектират слайдовете в презентациите на една от най-иновативните компании в света - Apple, имат решение. И вие можете лесно да го приложите в следващото си представяне. Ето простия хак: Трябва да има само по едно число във всеки слайд.
Последен пример са речите от конференцията за разработчици, която Apple организира, Apple Worldwide Developers Conferenence.
Когато главният изпълнителен директор Тим Кук започна да говори по време на събитието за нова версия на мобилната операционна система на Apple (iOS 13), той каза: "iOS има най-висока удовлетвореност от потребителите в индустрията, с невероятните 97%". На слайда, показан докато той казваше това, имаше само едно число - 97%. С по-малък шрифт под него бе изписано изречение: Удовлетвореност на клиента за iOS 12. И това беше. Едно число и едно изречение в слайд.
А малко бизнес лидери умеят да боравят с числата от бизнес статистиката както Кук. Той е способен да гледа електронни таблици в продължение на часове и да улавя несъответствието, което всички останали не са видели. И все пак, когато Кук представя презентации публично, той внимателно се фокусира върху едно единствено число на слайд. Едва след като обясни статистиката, ще се премести на другия слайд.
"Нашият процент на приемане е водещ в индустрията", продължи Кук. "85% от клиентите на iOS използват последната ѝ версия". И каква бе единствената статистика, посочена в слайда докато Кук казваше това? Да, познахте - 85%.
Той не е единственият представител на Apple, който използва тази формула. Всички старши мениджъри на компанията прилагат същия модел.
Когато Крейг Федериги, старши вицепрезидент на Apple софтуерно инженерство, се качи на сцената, за да покаже новите функции на iOS 13 за iPhone, той представи поредица от числа, свързани с производителността на телефона. Всяко от тях имаше по един слайд. Например:
30%
Faster FaceID unlock
...
50%
Smaller app downloads
...
60%
Smaller app updates
...
Стив Джобс започва да използва тази формула (с посочването на едно число на слайд) дълго преди бизнес професионалистите дори да са почнали да мислят как да направят презентациите си пред публика по-ефективни и защо е важно това.
По разказ на Кармин Гало в Inc.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.