Есенно възраждане на продажбите

Есенно възраждане на продажбите

В силно конкурентния пазар е жизнено важно да държите маркетинг кампаниите си свежи, нови и целеви.

Тази есен можете да дадете нов тласък на маркетинга чрез следните 7 стъпки:

1. Установете наново практиката на изслушване

Умният маркетинг разчита изцяло на това, че разбира добре клиента. Важно е да знаете не само кои са хората, които купуват от вас, но и защо купуват. И защо избират точно вас. Тяхното ядро поддържа бизнеса. Затова си заслужава да удвоите усилията си, насочени да влизате в диалог с тях чрез социалните мрежи, блоговете и електронните екрани. Положете повече усилия да получите обратна връзка с клиентите и купувачите чрез хората, които най-добре ги познават, защото пряко общуват с тях – продавачите във фирмата.

2. Анонсирайте специални промоции. Използвайте отстъпките, за да привлечете клиенти в краткосрочен план. През есента хората търсят умен начин да похарчат парите си. Тази стратегия би била ефективна спрямо почти всички икономически групи. Талоните с отстъпки са все по-търсени, особено в онлайн вариант.

3. Подобрете търсенето на следите. През лятото издирването на историята, на това от къде клиентът знае за вашата компания, продукт или услуга, не върви толкова прецизно. Съсредоточете се върху него през есента. Припомнете на служителите в колцентъра да питат хората откъде имат тази информация, защо се интересуват от нея, каква е причината да се обръщат към вашия продукт. Следете социологията след като публикувате онлайн и печатна реклама.

4. Фокусирайте се върху свежите идеи. Не разчитайте само на малък екип или на маркетинг отдела, когато търсите иновативни хрумвания. Направете иновациите отговорност на всички. Организирайте брейнсторминг сесии и фирмени срещи. Отчитайте чрез специални жестове приноса на тези, които са дали най-продуктивните идеи.

5. Подновете ангажиращите кампании. Имате ли редовни имейли с информации за промоции, които пристигат в цялата ви база клиенти? Продължете изпращането им през есента. Ако реализирате тази електронна кампания веднъж или два пъти седмично, скоро ще откриете кои инициативи и съобщения работят най-добре, за да задържите и повишите броя на настоящите клиенти и да постигнете най-висока възвращаемост на инвестицията.

6. Давайте повече. Есента е време, в което хората започват нов годишен цикъл и се замислят за промени в начина си на живот. Тогава те обръщат повече внимание на фирмите, които изпълняват обещанията си в рамките на програмата си за корпоративна социална отговорност. Сезонът е чудесно време да бъде обвързан бизнесът с дейността на неправителствена организация. Компаниите, които разчитат на местните клиенти в определен радиус, могат да спечелят като подпомагат инициативи за по-добър живот в района. Можете да предложите бонус услуги или да предприемете промоционална кампания с благотворителна цел. Хората ще забележат това.

7. Освежете съдържанието. Кога беше последният път, когато обновихте съдържанието на уеб-сайта си, графиката му, присъствието си в социалните мрежи. Какво се случва с останалите маркетингови инструменти? Тъй като сайтът ви е първото място, откъдето потенциалните клиенти се осведомяват за бизнеса ви, това той да е актуален е от ключово значение и говори много за вас. Все повече хора проверяват продукта, услугата, намалението, марката или офертата в интернет, преди да вземат решението за покупка и да преминат към желаното от вас действие. Да ги привлечете с ново, атрактивно онлайн съдържание, е друг, чудесен начин да съживите продажбите.

Ким Т. Гордън в Entrepreneur

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ