Глобални спортни марки стават медийни компании

Глобални спортни марки стават медийни компании

Какво общо има между "Чикаго Булс" и "Реал Мадрид" освен че са големи спортни отбори? 

Това е фактът, че те са не само глобални спортни тимове с милиони фенове, но и компании, които се настройват да мислят като дигитални медийни фирми, разказва Business Insider. 

В последните няколко години франчайз фирми все повече приемат ролята не само на спортни брандов, а на производители на съдържание. Двата отбора "Чикаго Булс" и "Реал Мадрид" не правят изключение. Напоследък те споделят в социалните мрежи снимки, видеоклипове и GIF изображения, а наскоро също и изпробваха излъчването на свои собствени предавания по Facebook Watch - "Run With Us" и "Hala Madrid."

Спортните компании винаги са били свързвани с производството и дистрибуцията на съдържание, отбелязва Рафаел де лос Сантос - глобален ръководител на дигиталните инициативи на "Реал Мадрид". "Разликата е, че сега с дигиталното ние можем да персонализираме съдържанието за различни фенове, по различни начини и в различни канали", обяснява той. 

Една фирма помага в това - Rebel Ventures. Тя работи за отбори като "Чикаго Булс", "Голдън Стейт Уориърс" и други, за да разширява възможностите им за монетизиране отвъд традиционните канали като продажбите на билети, спонсорствата и брандираните сувенири и стоки. Тя стимулира приходите им и от дигитално съдържание. 

Спортът води от само себе си до създаването на съдържание - това е жанр, който хората имат страст да гледат. Те желаят да изразяват мненията си по спортни теми, и най-вече - да споделят по тях, отбелязва за Business Insider Крейг Хоуи, основател и главен изпълнителен директор на Rebel Ventures. По думите му тези ценности перфектно се свързват с ценностите на дигиталните медийни компании. 

Майкъл Райнсдорф - главен оперативен директор на "Чикаго Булс", смята, че адаптирането на нагласа на медийна компания от спортните отбори има стратегически предимства. В крайна сметка бизнесът разчита на вниманието и медийните компании са експерти в събирането на такова и създаването на приходи от него. 

"Да бъдем силни създатели и доставчици на съдържание ни дава възможност да имаме вниманието, от което се нуждаем, за се разраства нашата глобална фен база, да продаваме билети и брандирани продукти и да постигаме нашите маркетингови цели", казва той. "Целият свят стана по-дигитален и ако не сме в крак с промяната или дори крачка пред нея, ще ни става все по-трудно да бъдем актуални, докато се придвижваме към бъдеще на диджитъл фърст, или дигиталното на първо място", продължава той. 

За да се случи това по правилния начин, отборите трябва да създават онлайн и дигитално съдържание в няколко формата и да се учат как да създават истории отвъд просто спорта - историите трябва да бъдат асоциирани с бранда. Изисква се креативност. 

Пример: За "Реал Мадрид" това означаваше когато испанската тенис звезда Рафаел Надал спечели US Open 2017, отборът бързо да го поздрави, като публикува в профила си в Инстаграм и Фейсбук негова снимка вдигнал купата. С това отборът събра голямо внимание и одобрение. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 23 ноември. Имен ден празнуват Александър, Александра, Сашо
Скуката – тайната съставка на успеха
Борисов с предложение към ПП-ДБ: Атанас Атанасов да бъде председател на НС, той - премиер
Lexus отбелязва 25 години от „December to Remember“ с носталгични реклами
Цитат на деня
Тръмп назначи бивш експерт на Сорос за министър на финансите и някогашен футболист за градоустройството
The Washington Post: Генералният секретар на НАТО предвижда да обсъди с Тръмп решение за войната в Украйна
Шефът на OpenAI Сам Алтман спечели само 76 хиляди долара за миналата година, имението му е за 27 млн.