HR отделът може да помогне на маркетинга

HR отделът може да помогне на маркетинга

С изключение на няколко примера в технологиите, повечето компании предлагат еднакви продукти и услуги. Авиокомпаниите летят с едни и същи самолети и сервират подобна храна. Консултантите предлагат сходни съвети за развитие на бизнеса и инвестиции. Големите магазини за стоки на дребно предлагат почти еднакви продукти със сравними опаковки.

Компаниите, които успяват да се различат, като Disney например, правят брандирането ключов елемент от бизнес развитието си. В много случаи тяхната маркетинг стратегия съвпада с бизнес стратегията им и обратно.

Брандът на всяка компания е обещание към клиентите, че ще получат определена добавена стойност, ценности, качество и услуги. Той е споразумение между бизнеса и потребителите. Обещанието обикновено е комуникирано чрез реклама в медиите. (Например „MasterCard: Има някои неща, които не се купуват с пари”, „Не се притеснявайте, има ги FedEx” или “GE – въображение в работата”).

Когато обещанието е дадено и след това не е изпълнено, клиентите го приемат болезнено, разочароват се и бягат. Класически пример за това е случаят с американската компания Eastern Airlines, която обещава „да си заслужи крилете всеки ден”, обаче не го направи. От нея системно в САЩ се получават жалби за изгубени чанти, отменени полети и лоша храна. В резултат, връзката на клиентите с бизнеса е прекъсната и брандът спря да съществува „за вечни времена”.

Какво се обърква? Eastern Airlines не свързва поведението на служителите си с обещанието на бранда. А маркетингът е направил грешката да направи бранд обещание от името на машини (самолетите), за чието изпълнение отговарят хора (служителите).

Тук се появява новата роля на отдела за Човешки ресурси в компаниите, който някак трябва да проникне в играта, прескачайки оградата, в името на това да бъде запазен отбора. HR специалистите могат да помогнат, като осигуряват правилните кадри, чието поведение според тях би отговаряло на обещанието на бранда. Хората в този отдел трябва да си сътрудничат с маркетинга в компанията и да разбират на какво послание залага той пред аудиторията, за да осигуряват и следят това, че работата на служителите съответства на посланието всеки ден. И че отговаря на маркетинг стратегията.

Гари Билингс – консултант по управление и началник на отделите за Човешки ресурси на поредица от американски компании, в MarketingAbout.com, TheBalance.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Изключването на само един протеин може да обърне процеса на стареене на мозъка и да предотврати Алцхаймер
Индия се стреми към рекордни покупки на памук
Войната на наследниците: По-малкият син на Ален Делон оспорва завещанието на баща си
Тръмп сезира Върховния съд на САЩ заради митата, иска бързо решение
Депутатите отхвърлиха предложението за референдум за запазване на българския лев до 2043 г.
В Перу археолози откриха 3D стенопис, който може да е на 4000 години
Антинобел награди за сърцебиенето на влюбените двойки и влиянието на сладоледа върху химиотерапията
На днешната дата, 4 септември. Рождениците днес