Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Вашите клиенти мислят и говорят по-добре за вас, отколкото вие за себе си
Има няколко ключови момента в историята на всяка фирма и всеки стартъп. Първият е първата продажба. След това е първият тур финансиране. Всичко това са събития от критично значение по пътя на успеха.
Но има и един важен момент, който често остава пренебрегван и недокументиран, а има нужда от повече внимание. Това е първият път, когато компанията активно търси обратна връзка от клиентите си.
"Вашите клиенти говорят и мислят по-положително за вас, отколкото вие за себе си", изтъква авторът на книгата "Selling Boldly: Applying the New Science of Positive Psychology to Dramatically Increase Your Confidence, Happiness, and Sales" Алекс Голдфейн.
"Клиентите ви са щастливи. И вие има нужда да знаете това", казва той.
Как да го разберете?
Попитайте ги.
И какво казват?
Понякога връзката с клиента е по-важна, отколкото какво продаваме.
Този факт отваря очите и възпламенява огъня на вдъхновението отново и отново. Той мотивира да вдигнем телефона и да позвъним, вместо да напишем имейл. Да се качим на превозното средство и да отидем на среща на място, вместо да се чуем. Да направим нещата, които изпращат посланието: ти си важен за мен.
Ето още четири допълнителни поуки по отношение на въпроса как да извлечем максималното от обратната връзка с клиентите.
1.) Започнете с въпрос.
Добрият продукт или услуга преди всичко са полезни и приложими. Това е фундамента на всяка връзка между компания и клиент. Очарованието е важно и трайно, но офертата ви трябва да дава възможност на клиентите да си вършат работата по-добре или да изглеждат по-добре пред някой. Уверете се, че сте настроени да чуете обратната връзка и критиките - това е "приключенският" резултат на всяка връзка между бизнес и клиенти.
Хванете "опашката" на отговорите, в които има изречение с "Да, но...". Обърнете внимание когато отговорът се забави малко - тези секунди може да означават, че има още нещо премълчано. Послушайте интуицията си, ако тя ви казва, че нещо не работи и трябва да бъде подобрено. След това обобщете обратната връзка и я изложете пред екипа си за подобрения.
Продължава на следващата страница.
2.) Задавайте правилните въпроси.
В книгата си Голдфейн изброява 20 въпроса, които вие или някой, на когото имате доверие и сте назначили, може да използвате по време на разговор. Ето и някои от тях: Как ви помага работата с нас? Какво конкретно се подобрява, когато работим заедно? Ако ни описвате на колега, който не е чувал за нас, какво точно бихте му казали?
3.) Не използвайте думата "свидетелски".
Тя е стресираща и кара хората да се чувстват неудобно. Просто помолете хората за отзив, съветва Голдфейн.
4.) Споделете изводите.
Получените отговори и събраната информация са новини за фирмата ви. Принтирайте ги. Дръжте нещата видими за колегите. Поставете полезните съвети на бюрата, в офиса, около машината за вода. Споделете с екипа си и го окуражете да показва видимо и своите изводи от работата на другите.
"Хайте, направете го, бъдете публични!", посочва в това отношение авторът. Направете го в социалните мрежи или във всеки външно насочен маркетингов канал, който използвате.
Кaти Хайге, съосновател на Enolytics в САЩ (@cathyhuyghe) в изданието Inc.com
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.