Колко фирми биха направили същото?

Колко фирми биха направили същото?

Като всеки в днешно време, и аз съм свикнал да очаквам лошо потребителско обслужване.

Ако отида в голям магазин, очаквам никой от служителите да не знае кое къде е складирано. Ако се обадя по телефона на банката, очаквам да чуя една ужасна продължителна музика, която да опита да ме накара да затворя телефона. 

Очаквам компаниите да ме държат на разстояние чрез абсурдните "чат-програми", като че ли изкуственият интелект е реално нещо, а не доходоносен обект на модерното говорене.

Ако се натъкна на човешко същество - представител на компания, очаквам той или тя да се пробва да ми продаде друг продукт, вместо да се опита да ми помогне с моя проблем.

Ето защо абсолютно бях сразен миналата седмица, като получих това писмо по пощата от Sullivan Tires - регионална семейна верига за гуми.

Да ви кажа честно, бях напълно забравил, че съм купувал гуми от тях. В писмото се казва:

Уважаеми г-не/ г-жо, погрешка сме ви таксували по-високо при фактура N72910 от 30 декември 2008 г. с 37,47 долара. Приложено ще намерите чек за връщане на сумата с тази стойност. Наскоро беше открито, че в някои фактури е била неправилно (и автоматично) включена една стока, поради технически проблем със софтуерната система за фактуриране. Софтуерният проблем беше коригиран и всички засегнати фактури са идентифицирани. Важно е да се отбележи, че цялата работа по превозното ви средство е извършена правилно и този проблем не е резултат от нищо, извършено от служителите в местния ви магазин. Молим, да приемете искрените ни извинения за грешката и всякакви неудобства, които тя би могло да ви е създала. Ние оценяваме вашия бизнес. Ако имате някакви въпроси относно връщането на сумата, моля обадете ни се на тел...."

Да кажа, че бях изненадан би било меко казано. Повечето компании биха помислили за изплащане обратно на взета по-голяма сума, само ако се налага и не са изправени пред дело в съда. Повечето биха ми изпратили писмо и формуляр за заявка на парите за връщане, надявайки се да не го попълня. Но не, тези тук всъщност ми изпращаха чек.

Няма нужда да казвам, че вероятно ще си купувам вече гумите от тях, докато ги има в бизнеса. 

Чудя се колко ли фирми биха направили същото. Слушам много за компании, които "искат да таксуват света", или които прокарват част от приходите си през големи благотворителни дружества. Но да се погрижиш за клиентите, дори когато те не знаят, че си ги ощетил или подвел по някакъв начин и нещата може да си останат така? Кой прави това вече? 

Така че, когато и занапред  ще продължавам да се оплаквам колко ужасно е обслужването, което е станало част от глобално свързаната ни икономика на споделянето и пребогатия ни на информация свят, поне знам, че има една компания, която "върши правилното нещо". 

По разказ на Джефри Джеймс, автор на Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ