Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Какво е марката днес?
Добре дошли в епохата на връзките на компаниите с хората!
Като компания, кажете сбогом на "позиционирането", "присвояването на територия" и представянето като продавач. Тук вече става дума да превърнете всичко, което сте разбрали за маркетинга от собствения си опит, с главата надолу. Става дума за пробив на човешкия елемент.
Ето и един прост експеримент. Напишете в Google "I love Apple". Ще получите над 88 млн. резултата. Ако напишете "I love Starbucks", резултатите ще бъдат над 29 млн. Същото може да се направи и за Zappos, "I love Citibank", Exxon, дори "Dow Chemical".
Методът тук може да не е особено строг, но резултатите драматично показват два неотменими факта в съвременния живот на маркетинга:
Милиони хора по собствено желание биха обявили пред света тяхната привързаност към марката. Не към човек, към творба на изкуството или към десерт, а към продукт или услуга. Поздравления на тези компании! Хората ги е грижа за марките им.
Независимо дали ви харесва или не, вашата марка е непогрешимо вплетена в такива връзки. Въпреки че хората слушат по-малко маркетинг съобщенията, това не ги спира да си мислят и да говорят за вас. И всеки от тези изрази е на харесване, липса на симпатии или отвращение, които имат свои показатели или свои обяснения.
Накратко, както може би сте осъзнали, марката се оценява 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата, в безброй разговори, които нямат абсолютно нищо общо с рекламния слоган. Обратно, те имат връзка със същността на марката. Затова сте длъжни да се замислите много сериозно за нея.
Краят на консуматорската ера дойде. Масовата реклама свързваше рекламодателите и медиите в продължение на повече от 300 години. Последната фаза от епохата – от, приблизително, 1965 г. до преди около 5 минути, беше потребителската ера. Тя се характеризира със смяна от реклама и маркетинг, фокусирани върху продукта ("Те са препечени!"), до проникването в главите и сърцата на потребителите ("Безценно", "Just Do It"). Беше процес от четири стъпки:
1.) Установи чрез изследване какво публиката иска.
2.) Предложи й го.
3.) Създай реклама, проектирана да изкушава, впечатлява, забавлява, плаши или ласкае таргет аудиторията.
4.) Постави рекламата в медии, харесвани от таргета.
Тези маркетинг практики вече трябва да бъдат изоставени. Парадоксално, възникна революция, която в един решаващ аспект ни придвижи назад. Дигиталните инструменти придобиха силата да превръщат в капитал малкото и да го доставят на много. Освен това обаче те почти заличиха способността на всеки да достигне много.
Индустриалната революция беше преобразуваща, защото създаде ефективност в мащаб. Дигиталната революция, за разлика от нея, намали мащаба.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.