Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Когато рекламата е в опозиция
Отдавна компаниите са разбрали, че за да бъде успешна тяхната марка, трябва да застанат зад някаква идея или кауза.
В резултат на това, едни от най-повтаряните фрази в публичното пространство са "В "еди-коя" си компания, ние сме отдадени на... каузата X!”, или "Вярваме в... Y!”, или "Държим много на... Z!".
За жалост, масовизирането на такива послания се е превърнало повече в рекламни лозунги, отколкото в реален смисъл, с покритие.
Затова имам едно скромно предложение. Ако наистина искате да покажете на света в какво вярвате и зад какво заставате, защото не му кажете срещу какво сте против?
Агенцията ми StrawberryFrog използва този вид опозиционно мислене в рекламата в кампания за икономична кола. Видяхме, че икономичните автомобили имат редица положителни качества – например, по-малко разходи за зареждане, по-безопасни са за околната среда. Но ако бяхме заложили на тези предимства в рекламната си стратегия, щяхме да прозвучим малко тъпо и предвидимо.
Затова определихме срещу какво е икономичната кола – срещу прекалената консумация, срещу излишъка, безразсъдното поведение. Мислихме, фокусирахме се върху всичко останало "против" и обобщихме, че икономичните коли са "срещу глупостта" ("Smart car against dumb"). Прозвуча смело и провокативно, не като типичната рекламна линия, и веднага привлече вниманието на медиите. Оформи се малко общество от защитници на икономичните коли и за нула време марката събра четири пъти повече аудитория.
Маркетолозите може да не са склонни да застават срещу нещо, защото така влизат в конфронтация и създават разделения. Но истината е, че някои от най-смелите и успешни кампании в историята на рекламата са залагали на тезата "против" за известно време. Такъв пример е Apple, които представиха операционната система Macintosh на света с дръзка телевизионна реклама, в която Mac беше избавление от тираничните окови на своеобразния компютърен "Биг Брадър" IBM. Diesel също има такава практика в рекламата си. През 90-те години на 20 век модната марка се противопоставя на установения начин на мислене и печели на своя страна свободомислещите млади хора.
Според автора в областта на маркетинга Адам Морган, понякога марките трябва да измислят "фалшиви чудовища", така че всички (потенциални клиенти) да се съберат заедно, да се преборят и да спасят селото. Съгласен съм, само не смятам, че чудовищата трябва да са фалшиви. Те могат да бъдат взети от реалния свят, който ни обгражда, и да са истински проблеми.
Дефинирането на това против какво е компанията оказва много по-дълготраен ефект, отколкото еднократната позитивна кампания. Потребителите искат да участват в истински диалог с марките в социалните мрежи. Затова трябва да се зададе темата. В размяната на гледни точки е важно да има противопоставяне, така че един да каже "Аз съм за това!", а друг "Аз не!". Освен това, трябва да признаем, много по-лесно е хората да бъдат въвлечени в дискусия, свързана с това какво НЕ одобряват.
Коментар на Скот Гудсън – собственик и създател на криейтив агенция StrawberryFrog в САЩ, сред чиито клиенти се включват P&G, Emirates Airline, Jim Beam, Heineken, PepsiCo, Natura Brazil, the Smart Car и Mahindra Group Индия, в LinkedIn
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.