Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Малкълм Гладуел за силата на подкаста
Историите се разказват все по-кратко в днешно време и се иска истинско комуникационно майсторство, за да предадеш една идея на публиката в 30 секунди.
Това коментира в интервю за американското списание Adweek известният писател на бестселъри, британски журналист и автор на New Yorker Малкълм Гладуел. Той стартира нов проект - Revisionist History. Това е подкаст в партньрство с Panoply Media към Slate. Става дума за серия от 10 епизода, която дебютира през юни и цели да насочва вниманието на публиката към най-различни събития - от откраднато изкуство, през фиаско на производител на автомобили, до американската образователна система. Идеята е да се създаде промяна в начина, по който слушателите възприемат миналото и настоящето.
Подкастът е имал незабавен успех, посочва Adweek. Заел е топ място в iTunes дори още преди да бъде излъчен първият му епизод. Сега Гладуел се подготвя за втори сезон. На въпрос защо подкаста е най-добрата медия за този тип истории, които той иска да разкаже, Гладуел отговаря, че този метод е много различен от писането на книги и така може да се предават различни видове истории, които хората могат да изслушват в автомобилите си, например. Разказвачът може да пресъздава сцени и емоции "толкова много по-ентусиазирано и силно". Има чудесна директност в подкаста, която може да се ползва, за да се достигнат слушатели онлайн, чрез технологичните устройства. Има незабавност в доставянето на съобщението, която е невероятно привлекателна за всеки разказвач.
Все повече млади хора в Щатите стартират свои подкастове вместо блогове и това е най-бързо разрастващата се форма на медия в страната, отбелязва Adweek. "Смятам, че виждаме трите форми - печатната дума, аудиото и видеото - стандартните институции, да бъдат предизвиквани, най-вече като млади хора работят като част от малки групи или самостоятелно", казва авторът на "Повратната точка". Новите технологии позволяват на малки играчи да се съревновават с тези три свята. Това се случва вече във филмовата индустрия от известно време, и във видеото. Блоговете са били началото на процеса - в словесна печатна форма. А за момента подкастът е предизвикателството към радиото.
При всичките видове медии, налични днес за маркетинг и реклама, кой е най-добрият начин да бъдат достигнати хората?
Гладуел не смята, че има само един начин. Публиката е съставена от съвсем различни личности - от по-възрастната майка, на която са нужни 45 минути инструкции, за да се ориентира в подкаста, до момченце като племенника на гладуел, което го разбира добре и може да й обясни. "Майка ми не е естествен подкаст потребител. Но една книга би била фантастична за нея. След това идва читателят на New Yorker, свъкнал да чете работата ми в контекста на една установена седмица - и това е човекът, до когото може би не бих могъл да се докосна никъде другаде. Зависи кой искаш да достигнеш сега", коментира Гладуел. "Мисля, че една от причините да исках да правя подкаст е, че така си актуален през 2016 г., трябва да се опитваш да достигаш хората по повече от един начин, защото тези светове стават сравнително фрагментирани", продължава той.
По думите му хората често не осъзнават колко е трудно да се направи нещо в 30 секунди. Ако на един автор се дадат 5 минути да разкаже история и той е поставен в конкуренция с друг, който разполага с 30 секунди, ще спечели защото има 5 минути. Но ако и двамата имат по 30 секунди, това би било истински изпит колко умели разказвачи са.
Има ли добър пример за успех на послението в 30 секунди? Да, според Гладуел, например рекламата на Heineken, която следва тук. Призивът е "Не шофирай пил, вземи такси".
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.