Какво идва на мода при маркетинга чрез събития

Какво идва на мода при маркетинга чрез събития

Организирането на събития остава един от ефективните начини да се създава повод за комуникация, работни контакти, да се инициира обществено значим форум по социални теми и да се отбелязват приноса и успехите на определен бранд пред присъстващите. 

И в това поле има промени и тенденции. Флашмобът, например, вече отдавна е демоде - той беше вид събитие, популярно през 2009 г. 

Авторите на онлайн изданието Inc.com към сп. Inc. от САЩ посочват няколко важни аспекта в тази насока. Например:

1. Създай лично събитие в събитието. Маркетинг специалистите опитват да се докоснат до отделния клиент на място и да го ангажират директно, както и да го обучат на нещо, свързано с продукта. Важното е да се установи контакт с него по качествен начин.

По света се създават ВИП събития в луксозни автомобили, като самото събитие се провежда в колите. Така бе организирана кампания за марката слънчеви очила Ray Ban, озаглавена „Truth-or-Dare”. Вътре в превозните средства беше заснето видео. Хората, поканени да се качат в тях, са били помолени да отговорят на някакъв въпрос с истината или да сторят нещо. Те са споделяли някои от големите си тайни. Танцували са на улицата. Накрая им били подарени очила.

Този вид събитие на терен не само се оказва много забавно за участниците в момента на провеждането му, но й по-късно видеото, което разказва за него, предизвиква интерес и става онлайн хит. Хората го споделят в социалните мрежи. Казват за него на приятелите си. Около самото видео се създава цяло интернет събитие.

Защо работи? Участниците се включват на нясто, защото желаят да изпитат нови усещания, за които по-късно да споделят. Събитието им ги дава. Освен това всеки обича вниманието. И хората обичат да гледат онлайн други хора да участват в подобни приключения.

Друг пример - от 2017 г.: Porsche изненада посетителите на кафене с нещо наистина събуждащо (видео)

2. GPS-ът и проследяването на събитието в реално време. Локацията и определянето на местоположението отдавна са от голяма полза за маркетинга. Някой може да се включи на място, но друг може и да наблюдава в мрежата случващото се в момента. С други думи, вече не е задължително да си навън, на улицата, за да участваш в дадено събитие, което се провежда там. Можеш да се включиш в цяла друга общност (онлайн), която преживява междувременно случващото се. Тази връзка със събитието в реално време е нещо съвсем ново и ефектът й е голям.

3. Добави още едно измерение. Вече съществуват много технологии, които имат потенциала да играят ролята на трансформатор, но са доста невидими и неизвестни. Хората свикнаха с 3D технологията, прожекциите. Това, което експертите смятат за интересно в момента е добавената реалност. Определят я като страхотна технология, която може да се използва за демонстрации на живо в отворени пространства. Преди около 2 години тя се въприемаше като малко странна, налагана насила, защото е ефектна и малко в стила на филма „Специален доклад“ с Том Круз. QR кодовете обаче сега са доста по-широко разпространени. Те създадоха искра на естествена интерактивност. H&M и Samsung правиха красиви събития чрез прожекции върху фасадите на сгради в Европа. Чрез тези способи се получава нещо различно от това, което хората смятат за традиционно събитие. Когато се получи красиво, естествено идва и публичното внимание. И освен това, когато се заснеме, събитието разполага с потенциала да започне да се разпространява онлайн, защото е много интересно за гледане.

4. Използвай социалните мрежи като канал за предаване на екслузивност. Голямата герила практика, модерна засега, е свързана с това как да се използва Facebook по време на събитието чрез активност в социалната мрежа. Вижда се, че много марки окуражават хората да станат техни фенове в сайта на място. Преди беше по-сложно, защото трябваше да имаш компютър по време на събитието и да окуражаваш хората да се вписват директно в твоята машина. Сега можеш да предложиш веднага награда от компанията, премия, намаление или нещо друго, ако присъстващият „хареса“ на място страницата на компанията чрез смартфона си или таблета си. И може да не е само във Facebook, но и в LinedIn, Instagram, имейл бюлетин. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ